Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Sara - 14 april 2011 22:31

Inatt sov jag i gästrummet med TV-övervakning på Classan. Men jag var relativt säker på att hon inte skulle föla så jag kollade bara henne 2-3 gånger under natten. Och mycket riktigt, inget föl i natt inte. I morse hade hon så äntligen mjölk! Hon brukar vara stensäker på det och så även denna gång. Eftersom hon fölat dagtid alla gånger utom i fjol så var jag lite beredd hela dagen. Så satt jag i köket med en kopp kaffe i eftermiddags och kände bara att nu måste jag nog kolla. Och vilken tur! När jag rundade stallhörnet så såg jag henne ligga längst bort i hagen. Grabbade famnen full med hö (som fanns närmst) och småsprang fram. Kom lagom till att hjälpa henne lite med bogpartiet som ju alltid är tuffast! Lille fina Quiero var pigg som en mört! Gick tillbaka och hämtade halm och strödde upp så att de båda kunde vila rent. Givetvis hade Clasica valt ett inte så rent ställe i hagen att föla på. Fast det är lä och soligt där så det blev ändå väldigt bra! Efter ca 1 timme var Quiero på benen och kunde hjälpas in i boxen där det blev mat, bajs, bus och sedan mera vila. Clasicas efterbörd ville inte släppa, men eftersom Gittans alltid sitter, så är jag numera expert på att plocka loss dem. Lite kämpigt var det med till slut kom den, hel och fin. Skönt.

Om inte Ida Krekulas Escapada har fölat tidigare idag, så är Quiero Trazzels första avkomma! Ska bli otroligt spännande att se hur han utvecklas! Han borde bli något alldeles extra!


Här kommer även några fler fina bilder från "Duttan" som är en trogen bloggläsare och besökte oss på visningen i söndags!


Först Leviton P!

 

Och så vackra Tendencioso IV alias Teddy!

     

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards