Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Flera spanska ridhästar!

Av Sara - 24 mars 2011 19:59

  

Idag var det blåsigt värre igen. Höll fanken på att blåsa av hästryggen! Men då är det skönt att sitta på en 750 kg häst. Det känns stadigt! Idag red jag Galope för första gången utan att longera innan. Och det var ett vinnande koncept! Vi travade flera varv med god energi. Så mycket att vi även kunde hitta lite galopp och behålla den ett par varv! Den innehöll förvisso ett par språng (som då känns som om man är höööögt upp i luften) men han är så mjuk att man bara kan le åt det hela och vara glad att Galope är glad!

Praktisarna skötte "sina" sysslor med lite mockning, stallpyssel och hantering av David och Altanero. Idag fick båda komma in i stallgången och lyfta fötter och borstas. Toppen att ha hjälp verkligen!

Efter en spännande lunch på grillköket i Tågarp åkte vi vidare om Lönnstorp. (Kan varmt rekommendera ett studiebesök på "Backagrillen" i Tågarp om man vill träffa ÄKTA skånska bönder, höra ÄKTA bonnaskånska och äta ÄKTA hemlagad skånsk husmanskost!)

På Lönnstorp var Lina i full fart som vanligt och vi fick se framstegen hon gjort med Sueño & Fanfarron på ett par veckor. Sueño är kom ouppfostrad, otränad och hingstig. Allt är ju inte förändrat på två veckor med han gick fint att rida på efter några små dispyter honom & Lina emellan. Åhh det kliar i fingrarna på mej att få jobba med den hästen och få ordning på honom! Nu gör Lina ett bra grundarbete med ridningen så det kommer underlätta för mej. Sueño kommer hit efter vår hingstvisning.

Lille Fanfarron hade oxå blivit ridhäst! Han travades för andra gången idag och skötte sej galant! Han verkar så snäll och mysig och blir till stort nöje för sin ägare!

Uppsittning på Fanfarron, och nedanför Sueño i arbete.

      

 
 
Ingen bild

Kicki och Don Quijote

24 mars 2011 22:12

Så mäktig han ser ut och med en härlig blick i ögonen. En verklig guldklimp.
Heja våren i skåne : )

 
Ingen bild

Caroline

25 mars 2011 15:08

Hej.

Kan du inte visa lite fler kort på din vackra fux...han är ur läcker... synd att han är så liten annars hade jag velat ha honom:)

Sara

25 mars 2011 19:53

Jo då jag ska lägga in fler bilder! Han är liten men naggande god. Hade han varit större hade jag oxå velat ha honom...
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards