Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Clinic i maj

Av Sara - 6 mars 2011 21:30

Idag var det lite kallare än igår men det blåste lite mindre så man kan säga typ att det var likadant som igår.

Ägnade förmiddagen åt städning då vår städhjälp inte kunde komma i fredags så huset såg ut som ett bombnedslag av hundhår och damm. Hann iallafall fixa hela ovanvåningen på förmiddagen.

Kl 13 infann jag mej på Lönnstorp för att träffa några hästagare som lämnat sina fina hästar i träning hos Lina, på min rekomendation. Det var Fanfarron, 3-årig PRE e. Alferez IV & från Danmark om 5-årige Sueño e. Zagal XI. Den sistnämnde skall förmodligen säljas och kommer således till mej om ca en månad. Det är alltid lika underbart att se dem igen! Man har tillverkat dem en gång i tiden, haft stå och ägare hemma på gården och så några år senare ser man resultatet, som nu ska bli ridhästar! Väldigt roligt!

Sueño, nyinflyttad på Lönnstorp

  

Vidare har jag idag bestämt datum för årets första clinic. Denna blir den första som hålls i vårt nybyggda ridhus och hädanefter kan jag hålla clinic när som helst på året! Låt det blåsa, regna och storma bäst det vill! Vi håller till inomhus! Clinicen är alltså den 21-22 maj. Info om den finns på vår hemsida www.pepinopre.com Varmt välkommen med eller utan häst!

Fick några bilder från Finland idag där det finns en Teddy-avkomma. Hon kallas Ilo och har en isabell-färgad mamma. Tydligen ska lilla Ilo vara gulsvart! Inte vet jag men fin är hon iallafall!

      

 
 
Ingen bild

Johanna

6 mars 2011 21:52

Ville bara säga att Ilo betyder glädje :-)

Sara

6 mars 2011 21:53

Gör det? Det visste jag inte! Vad fint :)

 
Ingen bild

Johanna

6 mars 2011 22:17

Ja, jag ville berätta det just därför :-) Bra namn!

 
Nina och Dorado

Nina och Dorado

17 mars 2011 20:40

Han ser fin ut Sueno.

http://www.dorado.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards