Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Sång i bilen

Av Sara - 22 februari 2011 22:40

I dag har jag varit på smådjurskliniken och fixat tänderna på några småvovvar. En stackare hade tre tänder när den kom och 0 när den åkte hem. Tror faktiskt den är glad nu. Inge fler tandbesök för den jycken!

Kallt så in i bänken idag, igen... Kom hem och åt lite lunch innan jag gav mej ut i stallet. Bestämde mej för att ta Teddan till ridhuset. Han var pigg som en mört efter tre dagars vila, men gick ändå strålande! Vi gjorde ett riktigt bra galopparbete, det första ordentliga sedan han kom igång på allvar. Han kändes superduper när vi var klara, mjuk nöjd och underbar!

Igår hade jag besök av en finsk fotograf som var på resa. Hon ringde och frågade om hon fick svänga förbi och ta lite bilder på hästarna. Trazzel, Galope & Teddy fick äran. Hon var även här en gång för två år sedan och tog vackra bilder. Det var så skoj nu för hon tyckte att Teddy såg helt annorlunda ut nu mot sist hon såg honom. Hon tyckte han var bättre musklad, rörde sej mjukare och mera i balans och att han såg mera harmonisk ut! Åhh så glad man blir! Och lite ledsen för att man inte insåg då att han var på väg att bli dålig...

I kväll körde jag till Viken för att sjunga. Men när jag svängde in på parkeringsplatsen och såg att det var becksvart i rep-lokalen så kom jag just ihåg att träningen var inställd ivkäll. Suck... Fick bli en timmes sångträning i bilen i stället.

Nu har vi precis sett en underbar film om att finna sej själv. Lite djup, men mycket vackra bilder och miljöer och det älskar jag! Man kan nog säga att den var liiiite seg, men det kommer jag inte att minnas i morgon. Jag kommer minnas maten hon åt i Italien, de vackra människorna i Indien och blommorna på Bali. Se den! Eat, pray, love med Julia Roberts och härliga Tuva Novotny!

Några bilder som finska Minna tog för två år sedan. Får de nya om några dagar!

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards