Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Nya äventyr med Trazzel & Teddan

Av Sara - 3 februari 2011 19:33

Igår kände jag att Teddan behövde jobba ordentligt och så var jag så sugen på att rida Trazzel igen. Så när jag var klar med stallsysslorna så kopplade jag trailern och lastade in två förväntasfulla killar. Körde till Frillestads ridhus en mil bort. Det är ett privatägt ställe som det brukar vara ledigt i. Först ut var Trazzel. Han tyckte det var oerhört spännande att vara på ett nytt ställe. Han fick skutta lite i longerlinan först och så gick vi runt och tittade lite. Sedan satt jag upp och red honom i alla gångarter i en kvart ungefär. Precis när vi var klara kom det in en annan häst i ridhuset. Trazzel blev väldigt nyfiken men sa inget. När vi skrittat av så lastade jag in honom i trailern igen. Han fick hönät och så tog jag ut Teddy. Först lyckades han dock med konststycket att få ner huvudet under bommen när jag skulle lasta av! Skickligt! I detta ridhuset har det väldigt trevlig botten av fin sand och flis. Den är kompakt och sviktande och väldigt trevlig. Det tyckte Teddan med som fullkomligt flög fram! Jag grät nästan av lycka! Han kändes bara helt underbar! Den andra tjejen som red i ridhuset slutade att rida sin häst och satt bara och stirrade på oss! :) Sedan undrade hon lite försynt vad det var för häst. Så pratade vi lite och hon var väldigt trevlig. Passade på att bjuda in henne till hingstvisningen. Hon skulle absolut komma och se flera av dessa spanska hästar!

I natt har jag jobbat 13 timmar så efter fodringen i morse sov jag medvetslös i två timmar. Sedan steg jag upp och släppte ut pojkarna för att åter sova några timmar. När jag vaknade var det strålande sol så jag klev upp och hämtade Teddy och red ut i det fina vädret. Han var otroligt pigg och glad, full av vårkänslor förmodligen! I morgon kommer hovslagaren och samtliga grabbar ska bli fina om tassarna.

Galope & jag. Foto Marielle Andersson-Gueye

  


 
 
Ingen bild

elina

3 februari 2011 20:03

vilken fin bild!

 
Ingen bild

Anouck Riesterer

3 februari 2011 21:54

Vad fina ni är !

Sara

3 februari 2011 21:59

Tack Anouck!

 
Ida

Ida

3 februari 2011 22:14

Härligt det låter med Teddy! Skönt att det börjar gå så bra med honom nu efter allt trassel med sadlar.

Du har inte hört något om DNA-analyserna på pojkarna för färgtestet?

http://www.stallhavang.se

Sara

3 februari 2011 22:24

Hej Ida!
Ja det är så underbart att Teddan är "Back in the game"!
Jo, alla är färganalyser är körda och jag väntar på svaren. I stamboken står bara deras gundfärg och den vet man ju redan, så det blir det skriftliga svaret som blir spännande!

 
Ingen bild

Johanna

4 februari 2011 01:27

Måste bara säga att de nya bilderna här och på hemsidan är jättefina! :-)

Sara

4 februari 2011 07:49

Tack Johanna!
Det är Marielle Andersson Gueye som tagit dem. Det kommer flera!
Mvh Sara

 
Kim Paulin

Kim Paulin

4 februari 2011 07:50

Vad härligt att ni har kommit igång så bra! Och vilka fantastiska bilder på dig och Galope. Jättetjusiga och inspirerande!!!

http://www.conquistador.se

Sara

4 februari 2011 07:56

Tack Kim! Det är så spännande och kul med småkillarna! Man får verkligen en nytändning!
Kram S

 
Annica

Annica

4 februari 2011 15:13

Fina bilder:)

http://www.kennelhotpots.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

4 februari 2011 17:30

Grattis till att det går så bra med killarna, och helt underbara bilder!! :-)

Kram kram

 
Natalie

Natalie

4 februari 2011 20:30

Jag följer strömmen och kommenterar dina nya vackra bilder! Härlig toppbild :)

http://colina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

4 februari 2011 22:19

Sara, vilka gudomliga bilder på dig och Ploppen!! Headern är fantastisk, ni är så fina båda två och du ser verkligen lycklig ut :)
Det som är lite dåligt med att vintern börjar försvinna är ju att jag blir ensam i stallet igen. Har vant mig vid sällskap om dagarna..
Kram L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards