Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Foton, föl & fint väder?

Av Sara - 17 maj 2010 20:33

Optima & Primera, så lika men ändå så olika!

  

Ja det sammanfattar helgen och dagen ganska väl. Igår hade jag besök av en mycket duktig fotograf som skulle göra ett arbete. Vi höll på i några timmar att ta porträtt bilder av Teddy, Malibu & Galope. Jag fick se bilderna i kameran och jag säger bara AHHHHH! Fy fanken vad fiiina! Jag längtar tills jag får några på mailen! Då måste jag nog genast trycka upp nya broschyrer och planscher. Kan knappast vänta! Precis när vi var klara kom regnet, så vi hade en väldig tur!

Idag har det igen varit full fart! Började dagen med fodring och utsläpp som vanligt. Är verkligen trött på att det inte blir värme så att hästarna kan gå ute! Grrr! Kl 10 kom Tina för att hjälpa mej att slussa ston till u-ljuden. Gittan & Federica hade skött sej strålande och ovulerat i helgen så de var klara! Båda är alltså Galopes flickor och det är otroligt spännande! Clasica var kvar och behövde Trazzel igen och så även Frivola-Cen som kom hit igår. Snacka om bra timing! Väldigt kul att ha Frivola här igen! Hon var så fin i lång vacker man och kritvit hela hon! Iallafall tills hon klätt sej i lera... Vi hade även vår första dräktighetsundersökning idag, och hon var dräktig! Men två! Inte helt bra men ändå ett angenämt bekymmer.

I eftermiddags var det dags för besikning av Varonil, som är såld till Norge. All gick bra och veterinären hade bara gott att säga om både Varonils fysik och temperament. Grattis till en väldigt trevlig häst, Randi!

I kväll har jag hunnit med promenad med vovvarna, köra hö, maila och ringa en del samtal samt fixat lite papper. Nu är hästarna inne och jag bänkar mej inför Hollywood-fruarpå TV3 som är mitt favoritprogramm just nu.

Maria, I love her!

 
 
Evelina

Evelina

17 maj 2010 22:01

Maria is the best!
finns ingen underbarare männsika :D

http://myloveandsuccess.blogspot.com

 
Jannike

Jannike

17 maj 2010 22:04

Åhh fölen är så fina, hemskt och säga det men varför är inte min häst gammal så att jag kan skaffa mig en spanjor? Det är mitt mål men hon fungerar än 17 år och vi knallar på.

http://www.jannikejd.blogg.se

 
Malin

Malin

17 maj 2010 22:07

Båda fölen är ju så otroligt fina!!! De verkar gilla att flasha framför kameran också :-)
Kram!

http://vetmalin.dinstudio.se

 
Ingen bild

Anna

17 maj 2010 22:33

Du får kalla dem Opti-Mera! =0)

 
Milldoff PRE

Milldoff PRE

18 maj 2010 12:08

Super gulliga föl!! Och supergulliga Maria M. Inser nu att det verkligen FATTAS någonting i mitt kök:-) :-)

Kram

http://www.milldoff.se

 
Ingen bild

Kryddan

18 maj 2010 16:58

Otroligt vad olika dom är! Båda är så fina men Optima är extra spännande med den eleganta kroppen.
Båda är helt bedårande!
Mer tofsar åt folket!
Kram, Kryddan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards