Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Sara - 14 maj 2010 21:17

Med att tillverka föl.  Det har varit en medveten trög start i väntan på bättre väder. Men nu har både vi och stoägare fått inse att det faktiskt är mitten av maj och hög tid att komma igång oavsett väder! Så idag var tre ston rätt i brunsten. Clasica, Gittan och Tinas Federica hade alla var sitt stort fint ägg. Till Clasica har jag valt Razonado, Gittan & Federica ska förhoppningsvis båda få Galope-föl!

Så fick jag även ringa till Spanien och beställa semin till ett annat sto och skicka Teddy-simmare till Svenljunga. Ja jösses vilken rivstart! Tre andra ston var på G och får kollas igen på måndag. Var inte klar att äta lunch förrän 14.30 Magen var helt skrumpen vid det laget och jag fullkomligt öste i mej en mega portion kyckling, ris & curry.

Iväg till posten, handla fredags snask och sedan blev det Tacos till kvällsmat. Tyvärr är det fortfarande väldigt blött och ruggigt så jag samlar snällt in alla hästar varje kväll. Men de kan iallafall vara ute sent på kvällarna. NU VILL JAG HA VÄRME! GRATTIS NORRLAND!

Av Sara - 14 maj 2010 14:22

Glömde skriva att man absolut kan deltaga som fotfolk, dvs utan häst. Då kostar det 500:- för två dagar inkl mat. Sista anmälningsdagen för hästekipage är den 28/5. Fotfolk kan anmäla fram till en vecka innan.

Varmt välkomna!

      

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards