Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Ber om ursäkt

Av Sara - 20 april 2010 11:46

Söndagens inlägg om ett nystartat PRE-stuteri har väckt upp många känslor. Jag ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna och vill poängtera att jag endast uttryckte mina personliga åsikter och uppfattingar. Jag väljer därför att ta bort hela inlägget.


 
 
Natalie

Natalie

20 april 2010 16:05

Det är knepigt det där med vad man skall skriva och inte i en blogg. Framförallt när man är offentlig person i form av hingstägare, tränare eller liknande. Jag hävdar dock att så länge men är tydlig med att åsikterna är ens egna så skall man vara ärlig!

Såg ingen fel i inlägget som blev raderat men förstår dig.

http://colina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid

20 april 2010 17:36

På din blogg är du enligt min uppfattning i din fulla rätt att uttrycka dina åsikter så länge som du håller dig inom lagens råmärke, dvs inte gör dig skyldig till förtal eller hets mot folkgrupp el ngt dylikt. Jag uppfattade heller inte det du skrev som något annat än just din egen åsikt och dina egna intryck. Blir någon sårad och du väljer att radera så är det dock sannolikt klokt gjort!

 
Ingen bild

Charlie

21 april 2010 07:11

Det hedrar Dig att Du ändrade inlägget. Sina privata åsikter kan man dryfta mellan 4 ögon med sin kompis. Inte i en offentlig blogg om man är mån om sitt anseende. Det slår bara tillbaka mot en själv.

 
Ingen bild

Cicci

21 april 2010 12:17

Det är klart man ska skriva sina personliga åsikter, se bara på Johan Iversen (Ridsport) Det han bloggar. Det är bra att det finns dom som törs röra runt i grytan. Klarar man inte av att läsa, är det bara att låta bli!! Fast det är såklart min egna personliga åsikt!!! Cicci

 
Ingen bild

Charlotte

21 april 2010 18:17

Når man som repræsentant for et stutteri vælger at fremvise en hingst, som rækker tunge, så må man også have en bred ryg og tage imod kritik. Jeg ville ikke fremvise en hest med fejl som reklame for mit stutteri.....

 
Ingen bild

Sara M

22 april 2010 13:29

Hej! Jag ville bara skriva att jag håller med Sara i det hon skrev. Som proffesionell uppfödare, tränare och hingsthållare måste man få tala om vad som är bra och mindre bra. PRE hästen är relativt ny i Sverige och vi som håller på med denna ras och har erfarenhet har rätt (även skyldigheter) att förnmedla vår kunskap. Avelsmålet för en PRE är således inte att den ska användas som showhäst eller till tjurfäktning bara, däremot rids det shower med PRE och den används även till tjurfäktning. För övrig så reagerade jag även på skicket man visade upp hästarna i, speciellt hingsten som gick med tungan över bettet hela tiden. Som bloggare tycker jag att man har rätt att skriva om sina personliga åsikter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards