Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Yes! Traktorn på banan igen!

Av Sara - 30 januari 2010 16:02

Äntligen! Har jag fått tummarna loss och lämnat in däcket, Mats hämtat hem det och satt på det på trallan och idag har jag hö båda stallarna och i alla hagar. Underbart! Det är för jävligt vad tungt det är att slääääpa fram en skottkärra med 50 kg hö genom 30 cm snö. Jag blir så jäklar förbannad att om det kom någon in på gården när jag höll på med den övningen, hade jag nog klippt till den personen! Men det är väl samtidigt ilskan som gör att man klarar det överhuvudtaget. Oavsett så hoppas jag att jag slipper göra det på länge. Dels för att jag tror (!) att snön snart ska försvinna, och dels för att traktorn ska funka nu!

Alla hästarna har varit uta i solen hela dagen. Det var -12 och stormvindar i morse så först planerade jag att ta in hästarn ganska tidigt, men efterhand så sprack det upp och blev strålande sol så de är fortfarande ute och det är helt ljust ute! Underbart! Snart ska jag ävl ändå ge mej ut och plocka in dem i välströdda boxar, mys och lite värme.

Snodde lite bilder från Helenas Facebook-album på Minero. Han verkar iallafall trivas bra på Tjörn. Kan inte låta bli att tänka på Novia och få en klump i magen varje gång jag ser honom dock. Det är tungt. Varför fick hon inte bli stor?   

Minero i somras

  

 
 
Ingen bild

Anna-Stina

30 januari 2010 20:16

Hej. Ja nu ser du hur vi brukar ha det varje vinter med minst 70 -100 cm snö!! Men jag lider med er för eran skånska vinter är ändå inte att leka med. När det är över 15 grader kallt här uppe in Norr så blåser det sällan och jag har sett på morrondagens väder att ni kommer att ha -15 huvva va kallt hos er, vi har -25 nu men det är nog inte i närheten av eran kyla! Hästarna här hemma hos mig verkar dock trivas i sin halmade ligghall o trot eller ej så går det att ha vattnet i baljan någorlunda isfritt! Jag har börjat längta till våran vårvinter när den första dagsmejan smälter lite av snön och jag vänder upp mitt ansikte mot den varma solen som reflekterar i snön och jag får dom allra första fräknarna!! ;) Ha det så bra och va skönt att traktorn äntligen är igång! Maskinerna är våra vänner..! Stor kram och hoppas vi kan komma ner till hingstvisningen i april, Stina :)

 
Sara

Sara

31 januari 2010 09:48

Hej Anna-Stina!
Jo nog är det kallt här allt. Helt omöjligt att hålla vattnet frostfritt i hagarna. Det går knappt i stallarna heller...Åh vad jag längtar efter våren! Hoppas allt är bra med Nova & Liviano. Vad roligt om du kan ta dej ner till hingstvinsnigen! Du är varmt välkommen!

http://www.pepinopre.com

 
Sofie

Sofie

31 januari 2010 18:59

Vår traktor har också varit sönder så jag förstår hur arg du har varit ;) Man blir så arg för att det är så sjukt tungt och att man gör det varje dag. Men vad gör man inte för dem älskade djuren? Hoppas allt är bra med dig annars!!

http://sofiespampe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards