Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Ute igen

Av Sara - 28 januari 2010 21:48

Ja från gården alltså. Igår kom jag ju ingenstans och fick snällt stanna hemma. Men vår duktiga skottare (som jag inte vet vem han är) hade varit uppe med tuppen och skottat upp vår grusväg. Tusen tack!

På förmiddagen hade jag besök av föräldrarna till en stoägare som vill använda Galope. Vi var ute och kikade på grabbarna och jag tog ut honom utanför så att de kunde ta några foton på honom. Så fick de se hur snäll och lydig han är!

Efter lunch så körde jag till Lönnstorp och red Teddy. Var lite jobbigt idag för han var ju såklart lite laddad efter boxvilan igår. Så rasade det snö på taket och Bizarra gnäggade hysteriskt i sin hage precis utanför. Ganska nervpåfrestande! I slutet var han iallafall fin. Hoppas han är lite mera på mattan imorgon...

Kvällen har jag ägnat åt att fixa på min nya dator! Hurra! Så nu är alla favoriter installerade, foton upplagda och lösenord installerade. Ska bara fixa mailen oxå.

Teddy för 1 år sedan. Min ridbana - lääängtar!

  

 
 
Ingen bild

Ingela Rådegren

29 januari 2010 13:19

I somras hittade jag din blogg och blev både glad o ledsen på samma gång. Glad för att det är så roligt att läsa om er o era hästar o hundar. Mycket ledsen är jag för att det första jag läste var att vackra Zagal hade lämnat oss. Jag grät faktiskt en skvätt för han gjorde ett oförglömligt intryck på mig första gången jag såg honom. Bara en annan häst har gett mig en liknande känsla. Jag är 54 år o har träffat många hästar i mina dagar så dessa hästar växer verkligen inte på träd. Jag har ju en avkomma efter honom lilla Jawa som är så lik honom. Hon skulle ju blivit min häst men till min stora sorg blev alldeles för liten knappt 150. Jag har hoppats på att hon skulle växa lite till men det verkar inte bli så. Har not skrivit till dig förut om detta tror jag o jag har lovat ett kort på henne. Men du vet ju vad krånglande datorer ställer till med. Förr eller senare kommer ändå ett kort på henne. Ni har så många nya fantastiskt vackra hingstar som ska bli spännande att följa framöver. Inte minst Zacke.
Ingela

 
Sara

Sara

31 januari 2010 09:50

Hej Ingela!
Jag kommer ihåg fina Acapulco! Vad synd att Jawa inte blev större. Hoppas du kan ha glädje av henne iallafall! Jag ser såå fram emot bilder på henne. Din son var ju en skicklig fotograf! Jätteroligt att du följer bloggen. Varmt välkommen åter!
Kram S

http://www.pepinopre.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards