Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Storm!

Av Sara - 27 januari 2010 16:16

Ja idag är det alltså fullständig snöstorm i hela Sverige tror jag! Helt omöjligt att ta sej hemifrån då våra små väga snabbt blåser igen av drivor av snö. Snälla Lina fixar med Teddy och ser till att han får rent, mat och vatten. Ingen ridning idag vilket är lite trist. I morse var det forfarande ganska ok så jag släppte ut stona ett par timmar på fömiddagen. Pojkarna har fått stå inne. Passade på att pyssla lite extra med dem. Tog en pall och ställde mej på när jag flätade och fixade mej Trazzel & Galope. Kan ju vara bra för dem att vänja sej vid att se mej ur det perspektivet! På Trazzel lade jag först armen över och tyngde lite, ökade succesivt och tillslut så hängde jag faktiskt på honom. Han bara tittade lite förstrött på mej och verkade obekymrad.

Lite bilder på dagens snyggaste killar! Först Razonado MAC 

     

Och så vackraste Galope-P! 

      

 
 
Ingen bild

Anne-Lie

27 januari 2010 16:50

För oss som bara kan den ädla konsten att knoppa får du jättegärna visa och berätta hur mangör den där jääätelåånga snygga halsflätan. Jag tycker at det är dösvårt. Ser bara snyggt utprecis i början sedan glider allt ur...Nu kliar iofs Mackan av sig de mesta på hösten men någongång kanske jag har lång man på hela halsen att fläta. Kanske att det går nu ivår...

 
Ingen bild

Elina

27 januari 2010 17:36

Vad fin har är Galope

 
Tina

Tina

27 januari 2010 18:14

Sååå himla snygga dom är!!!

http://www.lightningpre.se

 
Annette

Annette

27 januari 2010 18:33

Vi har inte storm... Men det snöar lite. Men det kanske kommer snart. Galope är fantastiskt fin, Trazzel med. Men det är något med Galope...:-)

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Nina

Nina

27 januari 2010 18:34

Han är helt underbar lilla Galope. Fantastiskt vacker :)

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Milldoff PRE

27 januari 2010 18:49

Sååå himla fina de är!!! Riktigt fina pojkar! Vad mysigt att stå inne i stallet och pyssla med dem när man har gått om tid och inte kan göra något annat. Verkligen fina blev de :-)

Vi är också totalt insnöade nu- och snacka om att man är RIKTIGT trött på snö och kyla. Hatar vintern ;-)

Kram kram

 
Ingen bild

Jenny

27 januari 2010 19:35

Tycker att det är svårt att få flätan fin i början, bakom öronen (den vill liksom vrida sig). På dina bilder ser det ut som om att du börjar fläta en bit nedanför öronen. Stämmer det? Är det av samma orsak som jag nämner här ovan?

 
Ingen bild

Elisabeth

27 januari 2010 23:04

Jätte fina hästar du har. Kul att få se dem. Jag borde ta mig tid och åka och hälsa på dig...

 
Sara

Sara

28 januari 2010 07:53

Angående flätan så är det väldigt enkelt. Jag får göra en foto-förklaring en vacker dag! Man kort beskrivit så flätar jag luggen för sej till en läng fläta eller knopp och sedan börjar jag bakom öronen och följer halsen. Man måste stå på pall så att man kan lägga flätan uppe på mankammen när man flätar, annars glider den ner genast. Och om den ska hålla mer än 5 minuter så MÅSTE man sy den med förslagsvis bomullsgarn!

http://www.pepinopre.com

 
Ingen bild

Charlotte

28 januari 2010 16:14

Ahaaa, man syr den på plats! Jag har undrat varför mina försök bara håller ett par varv i skritt... Ser fram emot fotoförklaringen!

 
Ingen bild

Paula

28 januari 2010 17:47

Så vackra de är!!!! Men Galope har det där lilla extra som går direkt genom kameran!! Suck...!

 
Renee

Renee

28 januari 2010 17:54

Fotoförklaring hade varit trevligt!! Flätan får jag till, men det är som du säger med att den ska hålla. Det har jag aldrig lyckats med och har heller inte kopplat hur tusan man syr en fläta. Så fort hästen länger nacken mer än normalt i ridningen t.ex så börjar ju håret lossna här och var även på de som har väldigt lång man. =/

http://projektlluent.wordpress.com

 
Kryddan

Kryddan

28 januari 2010 18:17

Dom ser inte ut som grabbarna grus längre, snarare riktigt fina vuxna pojkar!
Vad snygga dom är!!
Ser att jag inte behövs för att fläta i år, då kan jag kanske ägna mig åt att titta på visningen och dricka vin istället?
Kram, Kryddan

http://kryddan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carina

28 januari 2010 20:57

Knepet är att fläta riktigt hårt och använda mangelé. Har aldrig haft en fläta som lossnar :)

 
Ingen bild

Jenny

29 januari 2010 08:17

Jag har inte heller problem med att flätan lossnar under ridning. Jag flätar HÅRT ovanifrån, men problemet är som sagt att flätan viker sig uppåt första cm när man gör så. Därefter ligger flätan fint längs med halsen. Håller med om att pannluggen blir finast om den är för sig, i en knopp eller en lång fläta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards