Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Tempo ska bli gammal!

Av Sara - 24 augusti 2009 21:08

Jo det ska han. Idag var jag hos en annan veterinär med Tempan för att få a second oppinion. Vilken tur. Fattar inte varför jag inte gick till henne direkt. Jag vet ju att hon är bäst. Vi har jobbat tillsammans redan 1998 och sedan på Djursjukhuset fick jag se henne utvecklas till en otroligt skicklig kirurg. Vilket handlag, intresse och engagemang! Heja Karin! Nu ska hon iallafall operera Tempos korsband som är av i höger knä och ev. även i vänster. Men vi börjar med höger på torsdag i nästa vecka. Om allt går enligt planerna ska Tempo bli FRISK! Inte lite bättre, hyfsta ok utan FRISK! Ofattbart. Jag var inställd på att kanske behöva ta bort honom idag. Nu hoppas jag verkligen allt går enligt planerna, men som sagt, jag har mycket stort förtroende för Karin.

I förmiddags var det högtryck hemma. Camilla mockade så jag kom igån och rida direkt. Tog Teddy först på att hyfsat ansträngande pass. Mycket galopparbete och även lite samling i traven. Han var superfin i slutet!

Sedan var det Indi. Uppsittningen gick perfekt idag! Han var dock onädigt pigg efter helgens vila, men efter de vanliga två-tre minuterna av spänninga kopplade han av och var fin igen. Camilla fotade lite så nu ligger han ute på annons. Ingen bloggläsare som vill köpa Indi?

 
 
Lovis

Lovis

25 augusti 2009 08:19

Om man bara hade råd... :)

http://ridkonst.lovis.se

 
Ingen bild

Annelie P

25 augusti 2009 16:03

Jo då. Jag såg Thereses (skriver man så?)annons och kommer ner och provrider så snart försäljningen av moin andra häst går igenom.
Han verkar supertrevlig :)

 
Ingen bild

Irene A

25 augusti 2009 16:42

Lykke til med Tempos operasjon :-) Jeg vet om et par norske amstaff som har varit mycket dårliga, og hatt samma operasjon. Dom har blivit 100% efter operasjonen :-))

 
Ingen bild

Kryddan

25 augusti 2009 21:48

Håller tummarna för att söta Tempo blir helt bra! Indiano ser jättefin ut!
Kram Kryddan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards