Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

93 %

Av Sara - 22 juli 2009 21:30

Teddys dräktighetsprocent hittils alltså. Fortfarande är det samma 2 ston som inte är dräktiga. Tilläggas bör kanske att de båda seminerades även förra året utan framgång. Men nu är vi uppe i 27 undersökta ston och 25 dräktiga. Helt underbart! På lördag kommer ett av de nya stona hit. De andra två har inte behagat komma med någon bra brunst ännu så de är inte seminerade. Äntligen kunde dock Ebba semineras om idag (en av de två ej dräktiga) Hon var ensam så hon kunde få hela dosen med, för dagen, 7.560.000.000 spermier. Det borde väl göra susen! Sen hjälper det ju inte med hur pigga sperier som helst om barnkammaren (livmodern) inte är fräsch...

Nexi seminerades igen med högaktuelle Lord Loxley. På kvällen sköljde jag henne så nu kan vi bara hålla tummarna så knogarna vitnar!

Nelento PRE hingstföl e. Tendencioso  u. Nefertite


 


 
 
Annette

Annette

23 juli 2009 08:23

Jag är så imponerad av din fina Teddy och hans potens :-) Fantastiskt med en sådan hingst som levererar hela tiden! Och det är kul att se alla fina föl efter honom. Lite lustigt att nästan alla har nosbläs eller snopp...:-) Trots att han inte har det själv. Vi är så fantastiskt nöjda med vår Nikki. Hon är en dröm. Och med ett fantastiskt temperament. Kunde inte blivit bättre :-) Må så gott,
Kram Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Oskar

Oskar

23 juli 2009 12:27

Hej! Fin hästblogg du har. Jag gillar den.

Saknar stallet i Falkenberg som jag bodde granne med. De är så rogivande att gå och klappa hästarna varje dag.

Ha det gott nu!
oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

23 juli 2009 21:59

Välkommen åter Oskar! Skoj med lite grabbar som läser min blogg oxå! Nu ska jag kika in på din!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Sara

23 juli 2009 22:01

Hej Annette!
Ja visst är han otrolig, Teddan! Det är så kul med teckningarna på fölen. De ser ganska lika varandra ut i övrigt oxå. Ser verkligen fram emot att se dem alla växa och utvecklas! Jag är glad att du behåller Nikki! Då kan jag följa henne på din blogg =)
Kram Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards