Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Hej då Fausto!

Av Sara - 21 maj 2009 20:19

Full fart på morgonen i stallarna. Zancado fick en noggran rykt och börjar så smått lära sej att man ska flytta sej åt sidan när en människa petar på en. Han stod snällt och lät sej sprayas med glansmedel och borsas överallt. Men han gillar INTE när man pillar på benen. Vi tränar vidare! Han är en mycket klok och lugn häst, precis som sin far :)

Malin putsade upp Fausto noga inför hans avfärd. Vi lunchtid kom transportören för att hämta Picarona, som ska till Örebro. När vi hämtade henne i hagen upptäckte vi ett fult sår på ena bakbenen. Såg även att en el-lina var av. Typiskt! Smorde på jodopaxsalva och så fick hon åka ändå. De får tvätta det noga när hon kommer fram! Hennes föl hade dock inga som helst planer på att lämna Pepino. Hon sprang överallt inklusive på vägen och in i hingststallet innan jag till slut fick kasta mej över henne och sen fick vi lyfta in henne på lastbilden. Suck...Inte kul att skicka iväg en skada häst och ett helstressat föl.

Sen kom Kristina & My och hämtade Fausto. De var så glada och My är så entusiastisk. Det känns verkligen jättebra. Vi ska ha tät kontakt och kanske ska jag åka upp med Teddy en dag och rida ut tillsammans med dem på dina fina ridvägar på Bjäre!

Sen var det fotosession för Ville och ridpass för Teddan. Blev även en traktortur till unghingstarna med vattentanken.

På kvällen kom ett nytt sto som ska semineras med en Flyingehingst. Hon har föl vid sidan som är jättesöt!

Armas Veleño

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards