Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Nästa tragedi. Hur mycket tål man?

Av Sara - 6 maj 2009 21:28

I natt förlorade vi vår fantastiska Lara och hennes föl i samband med förlossningen. Fruktansvärt och oerhört jobbigt för mej och Mats är fullkomligt förkrossad. Lara var Mats häst, precis som Zagal var min. Nu har vi förlorat båda på en månads tid. Känns som om världen helt rasat samman. Hur ska man orka? Ska man fortsätta med hästar överhuvudtaget?

Lara med Galope 2007

I stormen och ösregnet som vi haft idag tog jag på mej min stora regnrock och gick ner till Trazzel & co på betet. De fick syn på mej på långt håll och alla tre trodde nog jag var ett stort monster där jag kom gående för de blåste upp sej och såg mycket misstänksamma ut. När jag kom in i hagen var de ca 100 m bort och tittade skeptiskt på mej. Jag fällde ner luvan och ropade på dem. Galope och Amigo lät sej inte övertalas av de, men Trazzel slängde upp huvudet och gnäggade och kom sedan travande mot mej med öronen spetsade. Ahhhh, jo jag ska hålla på med hästar. Det finns flera fantastiska individer och jag har en sådan kvar! Älskade Trazzel....


Jag vill tacka Tina och Linda som dök upp som räddande änglar när jag behövde det som mest. Jag stod som handlingsförlamad och de högg i med grepar och kärror och fixade båda stallarna i ett nafs. Hjälpte mej när djurambulansen kom för att hämta Lara och tömde och skurade hennes box direkt efteråt. Tack, tack, tack......


Var givetvis ändå tvungen att ordna med stona. Seminerade och tappade hingstar. Nu när det regnar är de flesta hästarna bara ute halva dagen så speciellt stona med föl smutsar ju ner något fruktansvärt vilket kräver extra jobb med halm och hö i tid och otid. Våra små föl är fantastiska. Jag tror de är de finaste vi någonsin fått. Minero är så snygg, charmig och uttrycksfull och Novia är bara fantastiskt vacker... Vi har två fina fina ston kvar i stallet.


 
 
Ingen bild

kryddan

6 maj 2009 22:09

Fy f-n vad jag tycker synd om er! Det finns inga ord för att beskriva hur mycket jag önskar att detta inte hade hänt.
Med stor kärlek, Kryddis

 
Ingen bild

Anne

6 maj 2009 22:11

Älskade Lara :'( Skänker en tanke o en stor kram!

 
Marianne Joneklint

Marianne Joneklint

6 maj 2009 22:21

Men guud så hemskt!!! Beklagar verkligen och känner med er, ibland undrar man verkligen hur mkt man skall orka och vad som är meningen. Tänkte ju ringa idag och kolla läget med mina damer, men det har tagit emot, så gick jag in och läste det här, puh!Lider med er!

http://www.joneklint.com

 
Malin

Malin

6 maj 2009 22:23

Herregud, jag har inga ord. Stor kram till dig o Mats. Ibland önskar man att man inga djur hade, men trots allt har man ju också mycket glädje med dem. Hon var fantastisk.

http://vetmalin.dinstudio.se/text1_1.html

 
Ingen bild

Irene A

6 maj 2009 22:42

Det finns inte ord... Det er tragisk hva dere har måttet gjennomgå de siste ukene.
Tröstkramar fra Norge

 
Ingen bild

nina och iberica

6 maj 2009 23:01

usch så hemskt! Lider med er! Det måste vara obeskrivligt att gå igenom någonting sånt här! Måtte ni haft nog med otur nu! Skickar tröst och styrke kramar!

 
Agneta

Agneta

6 maj 2009 23:02

Den värsta av mardrömmar, så grymt att ni ska drabbas så hårt,
Stor kram
Agneta

http://www.gesta.se

 
Ingen bild

Linus

6 maj 2009 23:35

Fy fan... Blir verkligen ledsen av att läsa detta!! Tänker på er syster och svåger!!

 
Carina Blom

Carina Blom

6 maj 2009 23:53

Beklagar eran förlust av vackra Lara, så fruktansvärt och tragiskt.

http://www.legendariopre.se

 
Therese

Therese

7 maj 2009 08:28

Gud vad hemskt!!! Det är helt förfärligt!
Jag förstår att ni känner att "orkar man verkligen med det här?" Det är inte lätt det nu går igenom nu men det är bra att du ändå ser dom fantastiska djur du fortfarande har hemma! Trazzel är ju en prins.

Många styrkekramar till er!

http://www.srpre.com

 
Natalie

Natalie

7 maj 2009 09:06

Nej fy! Blir så ledsen, Lara var otroligt vacker, förstår att det här måste ta hårt på er och jag sörjer med er.
Kram Natalie

http://www.colina.se

 
Ingen bild

Ingrid

7 maj 2009 11:31

Så otroligt tråkigt. Beklagar verkligen!

 
Ingen bild

Anna & Hercules

7 maj 2009 13:47

Vackra, fina Lara... Så oerhört tråkigt...
Många tröstkramar till er!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

7 maj 2009 15:35

Beklagar! Detta är ju det värsta som kan hända, att förlora både ett fint sto och hennes föl. Hälsa Mats från oss!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

7 maj 2009 18:33

Hej!
Jag fick er adress av en kompis för ett tag sen.. En kompis som köpte häst av er. Har kollat runt lite hos er, men inte kommenterat.. Fy på mig! Nu när jag såg att ni drabbats av en ny sorg tänkte jag att jag måste få tummarna loss!

Ni har underbart fina hästar och verkar ha ett underbart ställe! Jag lider med er i sorgen, och jag hoppas verkligen att ni klarar detta med!!

Många kramar!

http://www.elinochtipp.5min.se

 
Ingen bild

Pappa

7 maj 2009 20:02

Älskade barn,
Jag kom hem från resa ikväll och mamma berättar precis när jag kommer innanför dörren. Det högg till så i själen. Jag brukar inte skriva här men jag kunde inte låta bli ikväll. Vi har haft många 'bortgångar' denna vår. Många kärleksfulla kramar till er båda från oss.

 
Ingen bild

Kristin og Malin

7 maj 2009 20:18

Fyyy...så fælt, vi tenker veldig mye på dere begge to, ble helt skjelvne vi, klem fra Norge

 
Ingen bild

Anna & Johan

8 maj 2009 12:55

Stackars er!!! Först Zagal och nu Lara också! Vi lider verkligen med er - vi vet ju hur det känns, vi kommer aldrig att sluta sakna Sollan. Inga andra hästar kan ersätta förlusten, men de kan mildra den.

Många kramar! /Anna Saari och Johan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards