Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

PRE-helg på Gesta

Av Sara - 3 maj 2009 21:16

Det var en lång och rolig helg! Äntligen hemma igen...Själva resorna gick dock oerhört bra. Eftersom vi hyrt en liten lastbil åkte hästarna mycket bra och vi körde Vallåkra-Gesta på bara drygt 6 timmar. Själva tillställningen var lite mindre än vad vi hade förväntat oss och hoppats på. Det var lite segt upplägg, färre hästar än jag räknat med och ffa betydligt mindre besökare än vi hoppats på. Men det blev ändå en trevlig helg med flera nya kontakter och trevliga bekantskaper. Både Teddy & Jabeque skötte sej utmärkt och fick många beundrare. Jag och Linda hade en jättetrevlig tjej-helg med god mat och vin och vi bodde jättemysigt i en liten stuga. Från den hade vi 100 m till hästarna och koll på allt. Så det var perfekt! Men som vanligt är det alltid skönt att vara hemma igen. I kväll har det äntligen börjat regna och flera ston såg brunstiga ut, så i morgon blir det nog en full dag, igen!

Här kommer lite bilder från helgen!

En vy över Gesta från sto-hagen


Här bodde vi!

Lite vin ska ju hinnas med!

Linda & ett av Gestas avelsston

Här bodde pojkarna

Jabeque fick syn på något intressant

Teddy med beundrare

Teddy efter hingstvisningen

Jabeque & Linda innan sitt ridpass för publiken

Så här fint åkte killarna

Zancado, 2 årig hingst e. Zagal



 
 
Ingen bild

Linus

4 maj 2009 23:02

Jaså du är ute och roar dig, sis! Själv hade jag en grabb-helg i Göteborg.. Den där Linda får du presentera någon dag, hi hi. Vi hörs

 
Emma - Piteå

Emma - Piteå

8 maj 2009 17:26

Ni borde ha bilden på teddy i profil på hemsidan! Bästa bilden från sidan jag sett på honom :)

http://emmahugman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards