Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Nedräkning

Av Sara - 30 mars 2016 20:20

Hej och hå vad dagarna går! Nu är det nedräkning inför årets hingstvisningsom går av stapeln nu på söndag kl 13.00 Även om jag har en del rutin på detta event numera, så är det alltid lite stress och press att få ihop allt! Jag har en hel stab av snälla människor som kommer och hjälper till med allt från städning av stall, putsning av utrustning till våffelgräddning och agera speaker! Vad skulle jag gjort utan alla er!!   

Annars rullar det på i stallet som vanligt. Altea brunstar och gör alla killarna smått galna... Snart blir det en plats ledig i lösdriften här på gården så då ska hon flytta ut dit. Det är bara att konstatera att under vår och sommar kan jag INTE ha ston i stallet, tillsammans med mina fyra hingstar... Coola och fina Campero bryr sej dock inte det minsta. Han är coolheten själv och en så himla söt och trevlig häst! Tänk om alla saluhästar vore så enkla och söta! Då vore mitt jobb väldigt enkelt! Vi tog lite bilder på honom härom dagen. Är han inte fin så säg!

         

Hugo går strålande och rids nu omväxlande på kandar och träns. Han och jag är nu verkligen "tillsammans" och det är en underbar känsla. Jag har inte haft detta förhållande till någon häst sedan Zagal tror jag... Jag älskar Teo och har älskat många hästar genom åren, men trots allt är det i ridningen som det äkta bandet byggs upp (iallafall för min del) och nu när vi hittat det så känns det så otrolig roligt! Hugo är dessutom den hingst som uppför sej allra bäst nu när Altea stökar till det. Han står i sin hage och ser mest ointresserad ut. Ser ut att sucka lite när ungtupparna gnäggar och skuttar i hagarna. Hur oooorkar ni? tycks han säga... Hahaha! Teo är förstås oxå ganska oberörd och blir mera irriterad på att Nieto & Curre stökar, än över att Altea brunstar. Det är skönt med vuxna grabbar... En liten tanke om att seminera Altea med Hugo lite senare i vår, har fötts i mitt huvud. Ren Cardenas tillsammans med Hugo känns som en riktigt bra kombination. Dessutom kompletterar de varandra väl även exteriört. Altea ska ridas in i sommar och hon är/kommer att bli till salu igen. Så om någon söker ett riktigt fint sto, eventuellt dräktig med Hugo och då även inriden, så kan ni höra av er!

Altea i somras och under Hugo, härom dagen.

   

   


Jag har en flera hästar till salu som står utportionerade lite varstans, då jag inte har plats och samtliga är ston! Ett sto är ju hos Lina på Lönnstorp, och ni kunde läsa om henne för någon vecka sedan. Hon har nu fått ett par veckors paus och ska snart komma till Mörarp för försäljning. Hos Robban i Ekeby bor tre Spanska damer sedan 1/4. En av dem är Espera V uppfödd av Helene Berg som även fött upp Fugada. Espera har ridits in av Robban och härom dagen visade jag henne för kunder. De fastnade för denna trevliga och käcka häst så på måndag ska hon besiktigas. Håller tummarna att allt går väl så att alla blir nöjda och glada!

Espera V född 2012

 


De andra två stona hos Robban och Intill Dressyr är Verita & Siracusa. De är båda 6 år gamla och var i princip helt orörda när de kom till Ekeby för snart en månad sedan. Nu är de snart ridhästar! De har lärt sej massvis med saker och är båda välartade och mycket trevliga! Just nu är det till salu till mycket fördelaktiga priser. Grundarbetet är gjort och härifrån kan man jobba vidare ensam med dem båda. Grunden i inridningen är ju alltid lite mera krävnade då man helst ska vara två personer ju. Nu är dock denna biten avklarad och de är dessutom löshoppade och väldigt snälla i stallhanteringen. Båda finns på annons på hemsidan!

Verita

 

Siracusa II

 

Siracusa löshoppas


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards