Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Träna, träna, träna

Av Sara - 27 september 2015 20:14

Ytterligare några hektiska dagar ha sprungit iväg och som vanligt har det hunnit hända en hel del. Kunden som varit här två gånger för att provrida Cacique har bestämt sej för att hon vill köpa honom och besiktitning är bokad nu i kommande vecka. Fina, trevlia Cacique! Fler sådana hästar vill jag gärna ha i stallet! Så okomplicerad, snygg, vänlig och stabil. Köparen känns väldigt passande och duktig att utveckla honom så jag hoppas verkligen att allt klaffar med besiktningen!

Cacique - 4 år

 


Dandy är valack och hemma igen med ett ofantligt svullet skap   . Han är vid gott mod, men det ser rent ut sagt för jävligt ut och det lär dröja ett bra tag innan han är fräsch att börja arbeta igen... Sånt som händer och jag har ju varit med om det förut men det är alltid lika trist både för mej och hästen...


Bizarro läkte ju väldigt fint efter sin kastration och han har nu varit igång i arbete i två veckor. Han är en härlig häst! Som så ofta är det grundarbetet som brister och jag jobba bara med detta. Han är mycket ambitiös och arbetsvillig men vi tar det i lugn och ro. Idag hade vi dock en visning för en kund, även om han egentligen inte är redo. Det gcik fint, tycker jag, och kunden återkommer igen i morgon för en andra provridning.

Bizarro väntar tålmodigt och stillsamt i stallgången

 


Hästen som inte kom iväg från Spanien förra helgen, ska vi nu göra ett nytt försök med och det är bestämt att han ska vara klar att resa på onsdag. Måtte han komma iväg nu då!!! Med i samma lastbil kommer även ett fint ungsto som jag sålt till en tjej i Luleå. Stoet ska mellanlanda här några dagar innan hon reser vidare norrut. 

Här är min häst - Novelero 11-årig valack på 165-166 cm

   

Idag har jag även varit iväg på tävling med Hugo. En sista start i LA och visst hoppades jag på ett fint resultat och kanske en rosett :) Hugo hade dock helt andra planer. Han kändes omedelbart väldigt fin på framridningen, men efter en stund blev han lite matt (!) har aldrig hänt, så jag lät honom skritta lite och sedan testade vi igen men fick tom sparka lite på honom för att hålla igång galoppen!! Han som brukar vara ett ånglok snarare om han är toppad på tävling. Lite lösgörande skrittarbete och sedan skolor och annat pyssel för att få honom avspänd och ändå spänstig. Vips så var det vår tur att gå in och då var han helt trött i ryggen. Gick emot hand i nästan alla övergångar :( bläää. Övervägde att utgå men vad fan, jag red på ändå och försökte göra så gott vi kunde. Emellanåt fick vi 7:or men sedan slog han upp huvudet och så hade vi genast 5 i stället. Bläääää... Usch vilket tråkigt avslut. Känns bra att jag inte anmält till något mera utan nu får vi träna på och anmäla när vi känner oss redo helt enkelt! Förra helgen var han iallafall skitfin!! 

   

 
 
Ingen bild

Malin

29 september 2015 08:44

Jag är lite nyfiken på hur det går med den nya palominon, visst har du inte skrivit så mycket om honom? Eller så är det jag som missat :)

Sara

29 september 2015 20:48

Hej Malin!
Det går bara bra med Curre, som han kallas. Han är underbar! Lugn och behaglig. Han kom väldigt tunn och lite eländig så nu äter han upp sej och bor in sej i Sverige. Ska snart ta nya foton på honom!
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards