Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Från España

Av Sara - 11 juni 2015 23:56

Igår var packade jag mina väskor och åkte till Spanien för att deltaga på en hästmässa i Badajoz. Jag har blivit bjuden av spanska staten i Extremadura och flyg, hotell, transfer, mat ALLT är betalt. Man kan ju inte tacka nej...
För att kunna resa mitt i betäckningssäsongen krävdes en hel del planering och pyssel så i går förmiddags tappades alla tre pojkarna och lådor packades. Ston hormonbehandlades för att säkert ovulera i tid eftersom jag inte kan leverera semin på fredag som vanligt. Allt blev klart och lådorna lämnades på posten.
Resan gick fint och jag blev inkvarterad och fick middag. Gäster från Tyskland, Ryssland, Kina, Indien, Italien var oxå inbjudna. Väldigt trevligt och intressant att stifta bekantskap med dessa härliga hästmänniskor från hela världen!
Idag började dock inte så roligt då jag fick ett samtal från en station att deras låda inte kommit. Kalldusch!!! Pratade med Mino ich jovisst, de var postade och hon hade kvitto och kolli-nummer. Strax därefter ringer nästa station och min panik är total. Det visar sej att ALLA lådorna står kvar på Ica i Mörarp för att de "glömt" att lämna iväg dem på kvällen! Ja jag behöver nog inte förklara vidden av denna katastrof för alla inblandade och då främst stoägarna förstås...
?????????
Efter att ha brutit ihop fick jag dock bestämma mej för att gå vidare och det har trots detta varit en mycket trevlig dag! Ingen häst är inköpt, ännu, men det är ju en ny dag i morgon. Jag har träffat väldigt många trevliga människor och potentiella samarbetspartners och sett flera fina hästar. Ätit god mat, druckit lite tinto de verano och njutit av värmen. På lördag åker jag hem igen så får vi se då om jag köpt någon häst eller ej...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards