Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Onsdag - träningsdag

Av Sara - 25 februari 2015 20:28

Onsdagar är ju träningsdag och jag brukar även vara hemma några timmar på förmiddagen och sköta papper. Men i morgon ska jag på hästföretagarforum i Göteborg hela dagen så idag ville jag hinna rida alla hästarna. Kl 10 kom Petra och lämnade Kyoto, en PRE-valack som jag ska ha i träning i en månad. Han verkade genast finna sej till rätta och käkade lugnt hö. Jag sadlade Optimus för sista gången eftersom han ska åka i morgon. Vi samsades med två stora halvblod i ridhuset som dundrade runt. Optimus tyckte de var lite läskiga, men skötte sej väl. 

Igår red jag Noble för första gången sedan kastrationen. Han var snäll men lite bakskygg och känner nog av sit svullna skap en del. Så idag blev det longering och han visade oss fina konster och språng, haha! Sötnosen han är bara så himla fin! 

Medan Petra ännu var kvar så blev det även ett premiärpass på Kyoto. Han är en typisk PRE. Väldigt rörlig och mjuk och mycket energisk! Finns lite smått att fixa med och det ska bli skoj att jobba med honom några veckor!

Kl 13 var jag och vattentränade Rio. På fredag, när jag vanligtvis är på vattenträning med honom, har jag provridning på Feriente, så därför åkte vi idag i stället. Han jobbade på fint, som vanligt! Han känns väldigt fräsch och pigg nu. När jag köpte honom så skrittade han helt fantastiskt när man var ute. Målmedvetet framåt och väldigt energiskt. Men när han började känna av sin sena, (tror jag) så tapppade han denna härliga skritt. Men nu är den tillbaka och det känns underbart!!

Mino har gått måndag och tisdag och har skött sej super. Så även om han precis bara börjat sättas igång tog jag med honom på Amanda-träning idag. Han var lite busig de första 10 minuterna, men sedan lugnade han sej och jobbade kanonfint. Blev bättre och bättre för varje minut och efter 30 minuters skritt och travjobb var han riktigt fin! Tror Amanda förstår mej som känner så mycket för denna hästen! Han är fantastisk, även om det är mycket jobb för att få honom dit vi vill. Men Amanda var positiv och med hennes hjälp, stöd och inspiration hoppas jag kunna utveckla honom stadigt framåt från och med nu!

Det är nu bestämt att Amanda skall rida Hugo på showen på Helsingborgs Ridgymnasium/Fältrittklubb den 14:e mars. Själv ska jag rida Mino och Mina ska visa Teo på lina. Det ska bli väldigt skoj! Amanda rider även Hugo på hingstvisningen den 5:e april! Väldigt kul och så behöver jag inte stressa så! 

Så idag red Amanda på Hugo hela träningspasset, för att de ska lära känna varandra. Han går så väldigt trevvlig nu, stor fina Hugo!

AMANDA MEIJER & HURÒN FS


 

 
 
Ingen bild

Sofia

26 februari 2015 21:04

Så otroligt maffig han är Hurón!

Sara

27 februari 2015 10:15

Visst är han Sofia! ?
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards