Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Med kameran i högsta hugg!

Av Sara - 21 september 2014 20:20

Idag kom hösten till Skåne. Efter en fantastisk september med över 20 grader nästan alla dagar var denna söndagen regning och lite kyligare. Passande nog hade jag fått stalldörrar igår! Det är så roligt att komma till stallet varje dag och se "vad har hänt sedan igår då"? Och alltid är det några nya detaljer som fixats till. Denna helgen har snygga murade mellanväggar till spolspilta, solarie och skötselspilor blivit klara. I morgon ska mitt labb vara inflyttningsklart och så kan jag packa in allat där. Härligt! Vattenkopparna fick sitt vatten påsläppt i veckan och herregud vad skönt det är att slippa hinka och slanga vatten! Har vattnat hästar i 12 år och det sparar så himla mycket tid och kraft att slippa! 

De nya killarna har funnit sej väldigt väl till rätta och de är båda över förväntan både till utseende och temperament. Lille Forcut, numera kallad Folke, är verkligen hur söt som helst och han har fått dela hage med Leviton i helgen. Något han verkligen uppskattade och han har följt efter Leviton som en hund. De har kliat varandra, busat och myst! 

Jag hade kameran i högsta hugg i fredags och fotograferade de nya pojkarna på deras premiär-longering på svensk mark. I morgon ska de båda ridas och jag ser verkligen fram emot att få sitta på dem! Ska försöka ha med kameran igen så ni kan få se! Så här fina var de iallafall i fredags! 

Forcut LG - alias "Folke"

                                       

 

Flashiga fuxen Nilo!

                           


Efter avslutat arbete i Mörarp i fredags åkte jag ut till Bjäre och Prosus PRE. Jag skulle fotografera och uppdatera på deras saluhästar. Det var roligt att se så mycket några sommarmånader kan göra för en unghäst! De hade verkligen utvecklats och de är så fina allihop! Även väldigt kul att återse Marineros vackra dotter Fragancia. Hon är verkligen ett ståtligt föl och hon rör sej fantastiskt!!! Mer infot om saluhästarna finns på min hemsida!


1-åriga Esperanza 

   

 

2,5 år gamla valacken Amarillo. Sååå behaglig och trevlig kille!

   

 

Caramelo - 2,5 år gammal valack e. Razonado MAC. 

   

 


Och så då Minos dotter Fragancia och vackra mamma Hidra   

                   

 
 
Ingen bild

Anna-Carin Åström

21 september 2014 23:57

Så spännande att via bloggen kunna följa ditt arbete med alla hästarna! Har varit totalt PRE-sjuk sedan jag besökte ditt stuteri i somras! Vad roligt att du trivs så bra på nya stället:)
Hälsning Anna-Carin i Timrå

 
Zandra

Zandra

22 september 2014 08:38

Gud vilka tjusiga killar du fått hem, ser fram emot å få se film under ryttare! :D

http://zidressage.se

 
Nina

Nina

23 september 2014 08:26

Jag hänger inte riktigt med i omvärlden för tillfället ;) Vilka fina killar du fått hem. Fuxen ser superstilig ut! Han blir snygg i kroppen när han tagit igen sig lite efter resan. Vad är det för storlek på honom?

Hoppas du har det bra och att allt löst sig med flytten.
Kram

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Sara

23 september 2014 09:03

Jag förstår att du har lite annat i ditt liv Nina ?. Nilo är 163 cm!

Min tillvaro börjar falla på plats. Sakta men säkert...

Kram Sara

 
Rebecca

Rebecca

26 september 2014 08:48

Vackra hästar! Är såå förtjust i Caramelo :)

http://minamonster.wordpress.com

Sara

26 september 2014 09:45

Tack Rebecca! Caramelo är till salu! Köp honom ? hehe
Med vänlig hälsning, Sara

 
Rebecca

Rebecca

26 september 2014 10:54

Han är till salu för tidigt, hade passar bättre kanske nästa är :) Hoppas du har någon liknande att förmedla/sälja då ^^

http://minamonster.wordpress.com

Sara

26 september 2014 12:07

Det har jag säkert ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards