Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Lycka!

Av Sara - 4 september 2013 19:50

Två härliga dagar har avlöpt med strålande väder igår och lite regn idag på eftermiddagen. Men i stallet har det ändå bara varit sol! Igår red jag två härliga uteritter på Alcon & Xadrez i solen. Både jag och pojkarna njöt i fulla drag och nu är det verkligen "as good as it gets". Lagom varmt, lagom kallt, ingen vind, stubbåkrar överallt och affärerna rullar på. 

Lyckliga Olivia hämtade igår hem sin Ibero. De kommer nog att passa varandra som handen i handsken och jag har sällan sett lyckligare köpare!

 

En annan som även blivit såld är Alcon. Hans nya ägare var här och provred honom i fredags. De träffade honom här redan när han var nykastrerad och precis kommit hit. Det var nog kärlek vid första ögonkastet men allt blev klart när Ellinor fick sitta på hans rygg. De var så fina ihop och det ska bli spännande att följa de två. Besiktning och detaljer återstår förstås, men om allt går som det ska så blir Alcon Linköpingsbo om några månader. Han kommer att stanna här ett tag då Ellinor ska plugga en kurs utomlands några månader och jag då kan fortsätta hans träning här, tills hon kommer hem igen. 

Här är vackraste och snällaste Alcon, snart klar för dagens träningspass!

  

Idag har jag visat Xadrez för en kund för andra gången och idag var hennes tränare med och granskade honom. Jag är rätt säker på att han fick med beröm godkänt. Så får vi se om kemin stämde. De var väldigt fina tillsammans så om kärlek uppstod så ger jag tummen upp!

Efter att Ibero åkte fick Teo äntligen oxå "a room with a wiew". Alltså fönster mot innergården. Han verkar väldigt nöjd med det och inte det minsta stressad. Allitd svårt att veta hur hingstar reagerar med för mycket intryck. Men Teo är inte så lättstressad över andra hästar så jag tror det ska gå fint! Red även ett väldigt trevlig pass på honom i eftermiddag. Han var genast avspänd och lugn men jag sansade mej och longerade likväl några minuter i varje varv. Satt upp och red honom fint i skritt och trav. Fin och stadig form och lugn i munnen. Så varför inte avsluta med att skritta ut en sväng. Eftersom vi har stubbåker längs vår infartsväg kunde jag inte motstå frestelsen att trava där upp till vägen. LYCKA!!! Sedan skrittade vi tillbaka och både jag och min fina fina häst var så nöjda!

BRA DAG!!! :)

Första gången utanför ridhuset i mars i år!

 


 
 
Ingen bild

Bea

5 september 2013 00:08

Men så spännande att han blir Linköpingsbo då måste jag ju få veta vart han hamnar Alcon det är ju inte så många PRE här runt mig :)
Kram Bea
www.galopep.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards