Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Sista sommarhelgen

Av Sara - 31 augusti 2013 09:28

Nu är det sista sommardagarna för i morgon är det officiellt höst. 1:a september och sommaren är förbi. Dock tycker jag att hösten är den mest inspirerande rid-perioden. Fölen är stora, betäckningarna är över och när hö & halm är på plats, ja då får man några månaders ro att bara rida och njuta.
Äntligen har jag hittat en köpare till Ibero! En perfekt match med en ung och duktig tjej som vill ha en tävlingshäst och bästa vän. Det sa "klick" och nästa vecka följer besiktning. Jag hoppas innerligt att allt går bra så Ibbe kan få flytta till Ljungby sen.
Det är annars bråda dagar och jag har haft provridning nästan varje dag hela veckan och helgen fortsätter i samma takt. Igår visade jag Alcon för en kund. Noga övervakat av Tempo!

Lite spännande saker är på g och jag ska på ett möte om detta om ett par veckor. Tyvärr kan jag inte berätta mer om det ännu, men det känns otroligt spännande och det blir förstås mer om detta när jag vet mer!
För övrigt har jag bokat flyg & boende till Sevilla i december. Jag & Klara ska åka och det ska bli fantastiskt roligt att åka tillsammans. Längtar dit, fast ändå inte för då är det vinter. Brrrr!
Först ska jag på semester på Mallorca om några veckor och få en behövlig vecka mest i ryggläge. Nästa helg är det Julio Borba igen och jag tänker åka med Alcon. Hage tänkt ta Teo, men efter min djupdykning så känner jag att jag inte vill pressa varken mej eller hästen så han får vänta lite till.
Nej, ut och mocka. Ha en skön helg allihop!

 
 
Marie Nilsson

Marie Nilsson

1 september 2013 07:00

Vad kul att Ibero kommer till Ljungby! Då kanske man får se honom i närheten på tävlingsbanorna framöver. Mvh Marie

http://www.lillarocknen.n.nu

Sara

1 september 2013 07:52

Ja det får du garanterat! Håll tummarna!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Milo

1 september 2013 17:27

Vacker guldhäst :) Ger han samma färg till sina föl. Kan inget om färger. Ha en mysig höst!

Sara

1 september 2013 18:19

Ja visst nedärver han sin guldgula färg! Generellt kan man säga att man har 50 % chans. Det beror förstås oxå på vilken färg stoet har!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Milo

1 september 2013 22:13

Stoet är brunt med svart man (vbl travare)

Sara

1 september 2013 22:38

Då är det 50 % chans på en brun & 50 % chans att få en med Minos guldiga färg!
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards