Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Så fick man smaka på grusen!

Av Sara - 22 augusti 2013 23:22

Igår var en låååång men rolig dag på Flyinge. Jag var där med Alcon och fotograferade för Mountainhorse vårkollektion. Alcon var den bästa modellen ever och stod stilla med spetsade öron typ hela tiden! Han lastades av och på i trailern och stod snällt och åt hö när det var paus för lunch. Det blir spännande att se hur mycket han får vara med i vårens katalog!
Idag har varit en härlig dag med riktig sommarvärme igen. Fixade stallet på morgonen och visade sedan Ibero för en kund kl 10. Det gick väldigt bra. Får se om det blir något av det!
Red Xadrez oxå innan lunch och passade på att se lite av EM-dressyren. Så himla tråkigt att varken Fuego eller Scandic kommer till start ?
Sen sadlade jag Mino och skrittade ut en runda. Det var underbart! Solen sken på min gyllene häst och han skrittade avspänt och fint! Travade lite på stubben på väg hem och då råkade han trampa av sej en sko. Typiskt...
Alcon fick en behövlig vila idag så sist ut idag var Teo. Han gjorde sitt bästa pass hittills! Äntligen idag kunde jag få honom fint framme mellan hand & skänkel och jag satt bara med ett stort leende! I galoppen vill han gärna krypa ihop lite så jag ställde mej lite i fältsits och lät honom gå på. Det tyckte han var väldigt roligt! Först kom några små glädjeskutt och matte skrattade och var glad åt att hästen var glad. Sedan kom några STORA glädjesprång och så var det plötsligt en vägg och hästen for åt sidan och jag i mon jäkla fältsits, jag fortsatte på utsatt kurs! Helvete hann jag utropa innan jag landade i grusen! Såg hur Teo glatt fortsatte att bocka och hoppa runt innan ham stannade förvånat och tittar på mej. Vart tog du vägen? såg han ut att tänka!
Jaja, bara att hoppa upp igen och ta några varv till. Avslutade med att skritta ut och även en liten sväng på stubben. Bara i skritt dock ?
Ikväll är jag stel och har ont överallt. Känner mej ganska manglad men inga oöverkomliga krämpor. Det var trots allt 5-6 år sedan jag åkte i backen sist. Hoppas det dröjer minst lika länge tills nästa gång igen!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards