Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Vemodig dag...

Av Sara - 9 augusti 2013 22:29

Idag vaknade jag med en klump i magen. Idag var dagen när Klara åkte... Sorg i hjärtat   Klara & Knight kom ner och åt frukost med mej, sedan hoppade de in i Klaras fullproppade bil och lämnade Skåne. Lite ofattbart, men samtidigt så verkligt. Rakt in i vardagen igen mol alena. Märkligt är att jag ändå trivs väldigt bra i mitt eget sällskap. Drog igång med hög växel och släppte ut, mockade och red om vartannat. Har nu sex hästar i mitt stall. Mino, Alcon, Avellado, Ibero, Teo & Xadrez. Ett fint gäng! Xadrez fick jobba på träns idag. Brukar växla mellan kandar och träns och han funkar bäst när han får just variationen. Xadrez har verkligen blivit en cool valack nu. Han är lugn, harmonisk och ser lycklig ut! Även i ridningen är han coolare och inte lika explosiv som när han kom. Kanske tråkigt kan man tycka, men jag tror att han nu kan passa en ryttare som vill ha en otroligt ridbar häst som kan massvis med roliga saker och ändå inte är allt för svår. Gör man fel blir det lite tokigt, men ingen katastrof. Gör om gör rätt! Man kan rida ut på honom både själv och med sällskap och han är totalt orädd för saker och trafik och bara knatar på! En riktigt underbar och vacker häst som nu är klart redo för en ny ägare! 

Ibero är en annan stjärna som är lättriden och tacksam att jobba med. Klara har ridit honom sedan han kom hit och idag blev det premiärtur för min del. En väldigt trevlig bekantskap och jag kunder rida utan mista ansträngning. Lätt i handen, lydig och villig utan att vara allt för känslig. På söndag kommer ytterligare en spekulant för att träffa honom. Kanske blir det kärlek denna gång?

Lite lunch och sedan övade jag uppsittningar på Mino i stallgången. Flera gångern upp och ner och röra mej i sadeln och släppa och ta stigbyglarna. Han blir mer och mer avspänd för varje gång. Kanske dags att börja rida nästa vecka?

Så var det Alcons tur och idag provade vi att skritta ut en liten runda innan ridhuset. Inga problem alls! Vilken underbar häst!! Han är tjock och har ingen kondis, men han är lydig och välriden och helt ljuvilig att jobba med! Det är verkligen som att sitta på en sagohäst! Hon kommer att göra någon väääldigt lycklig och just nu är det mej!

Sex hästar på stall har jag och sedan två gäng på lösdrift/bete. Två-åringarna stödfodras med hösilage medans stona ännu klarar sej. De går tio stycken på sju hektar hage och ännu så finns det lite bete kvar. Inte länge till dock för det är torrt som fnöske i marken trots regn de senaste dagarna. Det är en fin flock men den krymper snart. Mantua hämtas på söndag av sin nya ägare Camilla. Den 21:a åker Luca till Åland och sedan ska Amapola åka hem och sen Campis. Kvar blir bara vårt lilla gäng! Ganska skönt! 

Klara hade kommit fram väl i kväll. Saknar henne redan. Men vi ses snart...

På kvällarna kommer tjejerna upp för att dricka och äta av äpplen som ramlat ner på marken. Eller om man kanske når några i träden! Så fina!

 

Alla fönsterna på plats i pojkarnas stall. Väntar ännu på hantverkarna som ska komma och putsa runt dem. Ännu sitter nämligen gallerna kvar så att de inte kan sticka ut huvudena. I väntan på att fönsterna är helt inmurade!

 

 
 
Ingen bild

Carina

9 augusti 2013 23:11

Hej Sara
LIte nyfiken, men var inte Knight din vakthund?

Sara

9 augusti 2013 23:38

Jo det var han! Nu vaktar han Klara! Santo får ta över här hemma!

 
Ingen bild

Annette

12 augusti 2013 20:26

Hej Sara, undrar lite kort vart du och Klara har köpt era snygga ridstövlar och vad det är för märke på dom. Ser verkligen ut att vara jättesköna...
/Hälsningar Annette

Sara

13 augusti 2013 10:35

Hej Anette!
Mina är måttbeställda från Portugal men klaras är inhandlade på Hööks!
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards