Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Snoddar på!

Av Sara - 5 juni 2013 21:48

Bulan i pannan är mindre. Öm näsa och fläskläpp bara idag. Helt ok. Fodring och utsläpp i strålande sol, åh snälla låt vintent ALDRIG komma tillbaka!!! Jag verkligen älskar tiden nu. Det är bara helt underbart med värmen, solen och allt det grööööna. Alla färger! Blommorna som slår ut och doftat ljuvligt, sova med balkongdörren öppen, surrande flugor och varm vind. Jag vill aldrig ha vinter igen...

Nåväl, nog utsvävat. Kl 10 lastade jag Reservada, igen, och körde mot djursjukhuset, igen. Idag var det sadlutprovning som gällde. Elin älskade min Equipe och ville gärna ha en likadan. Och tur hade vi idag för bara i måndags hade Anna fått in en Equipe Oracle, begagnad men i toppskick. Härligt!

Passade på att hälsa på Quiero som måde ganska fint! Som väl var så var skadan inte in till leden utan han står på behandling med bandagerat ben. Får nog snart komma hem tror jag. Puh!

Reservada spanar in alla sadlarna...

 

Var hemma vid 13.30 och då var det dags att tappa Teo för att seminera hans sto, igen! Hon u-ljudas på en annan klinik och kommer hit för att semineras och nu var det tredje gången! Nu får vi verkligen hoppas det var sista gången...

Så kom Klara och vi tog en gofika. Alltid lika mysigt! Sedan var det full fart ute i stallet. Som väl var så var jag ju klar med allt så det var bara att börja sadla hästarna på klöpande band. Pelle var fin idag och snart kan vi göra video och annons. Skrittade själv på Uffe i båda varven och gjorde halt och volter. Duktig är han och han verkar tycka det är riktigt kul. På fredag kan vi nog testa att trava lite!

Mino, som tar det lite lugnt med ridningen fick en betespromenad idag oxå. Teo fick bara var i hagen idag, men igår fick han nya skor så tänkte rida honom imorgon och i helgen. Nu har hans hovsprickor nästan vuxit ner helt och det finna inga nya. Hovis tror att han snart kan slippa ringskor och bara gå med sula och silikon och vanliga skor. Underbart!

Sist ut idag var Milagro, den nya saluhästen som kom i söndags. Vilken kille! Han har en fantastisk ridbarhet och hur mycket kapacitet som helst. Så otroligt enkel och fin att rida! Lite mera finslipning bara, sedan kommer han ut på annons oxå! Så här såg han ut idag!

             


 
 
Ingen bild

Charlotte (B)

6 juni 2013 12:22

Vad kul att se nya bilder på Milagro, han är verkligen väldigt lik sin far! Lika blank också : ) Ja, har han ärvt pappas fina rörelser, ridbarhet och utmärkta psyke (både modig, nyfiken och cool) så råder jag alla spekulanter att slå till!
Kram
Charlotte (superlycklig ägare av pappan Bailón)

Sara

6 juni 2013 13:45

Härligt Charlotte! Det är verkligen deja vu att sitta på Milagro! Sååå lik sin far!
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards