Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Han är här!

Av Sara - 21 januari 2013 22:11

Det har varit en omtumlande dag! Redan kl 9 i morse kom dem. Mino, Klaras Heroe, vår Ibero & Eva & Eriks Junipero. Mino var lite smalare än när vi träffades sist, men det är ju inte så konstigt. Han har visat prov på sitt fina temperament och varit lugn, ätit och druckigt och relaxat mestadels. Heroe däremot har varit totalt crazy hela dagen och sprungit fram och tillbaka och gnäggat HELA dagen! Sådant gör mej totalt sönderstressad! Försökte allt tyckte jag, men till sist i kväll, så flyttade jag honom till hörnboxen längst ner mitt emot Teddan, och äntligen fann han ro... Puh! Så en ganska stökig dag med alla pojkarna, men jag är stolt och glad över Teo & Ploppen som föregick med gott ömdöme och var lugna. Hade vi bara fått hem Mino, hade hade det inte märkts av alls att det var en ny häst i stallet! Mats blev lite blixtförälskad i Mino han, och det är ju inte svårt att bli...

Lille Jibaro, blev hämtad i eftermiddags av två tagna och lyckliga ägare. Han ville inte ha på sej grimman, men när den väl kom på så stegade den lilla söta hästen (2 år gammal) ut i kylan igen och rakt in i deras trailer och åkte snällt till Markaryd, där han nu är väl installerad. I morgon är en ny dag, så då ska vi försöka upprätta lite rutiner för våra nya herrar. Allt för att alla ska vara harmoniska och glada hingstar!

Här kommer Mino!   

         

Söööööta Ibero ZM

   

Klaras ståtliga Heroe!

       

Och fina lilla Jibaro! En snabbvisit på Pepino :)

   

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

21 januari 2013 22:48

Åhhh vilken lycka det måste vara! Lycka till med alla dessa vackra pojkar :)

 
Nina

Nina

22 januari 2013 06:36

Vad fina de är! Skönt att de äntligen är på plats :) Förstår att du är överlycklig. Ditt leende säger allt.

Kram!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Daniella

Daniella

22 januari 2013 08:47

Ska bli kul att följa dig och mino :) det syns långa vägar hur glad du är på bilderna :D

http://thinkoutsidethebox.bloggplatsen.se

Sara

22 januari 2013 15:38

Man kan inte vara annat!
// S

 
Ingen bild

Karolina Malmlöv

22 januari 2013 08:49

Stort grattis ska bli roligt att följa dessa fina hästar!!

Sara

22 januari 2013 15:38

Tack Karolina!
Jag följer dej och Becke. Ni är sååå fina ihop!
Kram Sara

 
Ingen bild

Klara

22 januari 2013 09:46

åååh!! längtar som en tok! Tack Sara för ALLT! <3

Sara

22 januari 2013 15:37

Jag längtar efter dej oxå! Puh!
S ?

 
Betty

Betty

22 januari 2013 09:50

WOW vad fina! <3

http://MirakelBetty.wordpress.com

 
Ingen bild

Lena

22 januari 2013 10:32

Vilka fina grabbar,ser lugna ut!Vad annorlunda det måste kännas att komma till ett vintrigt Sverige men de ser inte så förskräckta ut:-)

Sara

22 januari 2013 15:36

De tar det faktiskt väldigt bra! Mino är inte helt förtjust i att ha täcke dock. Han tycker det kliar!
// S

 
Ingen bild

Katarina

22 januari 2013 10:56

Fina de ser ut. Grattis!

 
Ingen bild

Camilla

22 januari 2013 10:59

Stort GRATTIS till din nya snygging:-) Long time no see, kommer och hälsar på när all den har jä...a SNÖN är borta. Hoppas trots allt på en ny VÅR :-)

Kramar

Sara

22 januari 2013 15:35

Gör det Camilla! Kram!

 
marie

marie

22 januari 2013 14:28

Grattis till de vackra hästarna. Vad roligt det skall bli att få följa dom.

http://avemaria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards