Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

YES!!

Av Sara - 8 januari 2013 22:02

Det får vara dagens ord! Efter spänd väntan fick jag äntligen röntgenbilderna på Mr Gul på mailen i dag vid lunchtid. Mailade dem genast vidare till Charlie, och som den pärlan han är, så ringde han upp mej inom en timme och sa, Sara den hästen kan du köpa! HURRA!!!!!! Det var längesedan jag kände denna lycka över en häst och nu blir det verkligen så att Teo & Mr Gul ska stå i VÅRT STALL!!! 

Vem är han då? Jo Marinero MG är född 2009 och blir alldeles snart 4 år. Han är riden ett par månader och jag hittade honom av en slump på Helen Nilssons sida www.caballoscasares.com Något i hans blick fångade mej och fastnade lite. Men tiden gick och jag tittade runt och fiskade bland alla kontakter jag har. I december stack jag & Jennie så till Barcelona för att titta på ett gäng gula hingstar. Främst var det en norr om Barcelona, som jag visade här i bloggen, som var intressant. Men så kände jag änså att den där hästen på Helens sida var ju oxå fin... Så från Barcelona körde vi 55 mil söderut för att se denna häst. Och vilken tur... Det var love at first sight! Det har varit en del turer hit och dit innan allt blivit klart, men NU är det klart!!! 

     


Idag har jag även väntat spänt på att Klaras nya häst Heroe, Eva & eriks häst Junipero och vår häst Ibero skulle bli besiktigade. Alla tre var friska och fina och det känns väldigt skönt att vår goda vän Luis varit och besiktigat dem. Luis Rodriguez Gomez är veterinär och ANCCE-domare för PRE. Så inte nog med att vi får en veterinär bedömning av hästen, vi får även ett allmänt rasutlåtande om hästens typ och rörelser. Luis favorit idag var faktiskt vår häst Ibero! Han halkade med på ett bananskal och kommer hit för att utbildas och säljas till någon lycklig svensk! Eller nordbo, kanske jag ska säga? :) Vilken karamell eller hur!

Ibero ZM

    



 
 
Ingen bild

Tina

8 januari 2013 22:37

Ett stort grattis! Så roligt när drömmar går i uppfyllelse:)

Så himla fin han ser ut att vara.

Kram

 
Ingen bild

Bea

8 januari 2013 23:06

Stort Grattis igen till den fiiina Gula <3
Ska bli så roligt att komma ner och se den, när kommer dom till Vallåkra ?
Kram Bea

Sara

8 januari 2013 23:15

Jag vet faktiskt inte riktigt. Väntar på besked från transportören. Hoppas på ca tre veckor!!
Kram

 
Ingen bild

sofia

9 januari 2013 08:16

Stort grattis, han ser jättetrevlig ut :)

 
Moa

Moa

9 januari 2013 09:38

Åh vad roligt! Grattis! :)

http://moawestberg.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

9 januari 2013 10:45

Woow!! Mäktigt!!! Vilken lycka och vad spännande det ska bli att få läsa om denna vackring! Stort Grattis och fortsatt lycka till! :-)

 
Linda

Linda

9 januari 2013 10:49

Grattis Sara. Han ser fin ut :)

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

9 januari 2013 12:53

Herregud, vilken hingstvisning det blir i år Sara! :)))

 
Ingen bild

Malin

9 januari 2013 13:10

Vilken fantastisk häst! Så otroligt snygg och vilka färger sen!,,,

 
Ingen bild

Annika Törnberg

9 januari 2013 14:04

2013 ska bli ett mycket spännande år att följa! Vilken underbar häst du hittat, stort Lycka Till!

 
Ingen bild

Ingrid

9 januari 2013 15:41

Grattis!
Har du satt datum för hingsvisningen ännu? Måste ju bara komma och titta närmare på denna snyggning!
Tack för din tips om hur jag skulle tänka för att komma tillrätta med galoppen på Bailarina, förresten! Jag tog till mig det och lade upp ett litet eget program:
På ridbanan jobbade jag stenhårt med rakriktningen i skritt och trav + mkt bommar för balans och styrka. Galopperade bara i höger galopp i skogen i ca 6v! När detta fungared så kom även hö galopp på ridbanan. Sedan tre veckors vila och nu sitter båda galopperna som de ska!

Sara

9 januari 2013 20:24

Hej hopp!
Årets hingstvisning blir den 7:e april! Boka den dagen :)
Härligt med Bailarina!
Kram Sara

 
Ingen bild

Charlotte (B)

9 januari 2013 19:37

Grattis, fantasiskt vacker, din nya gula! Vad heter den färgen på spanska? Är det bayo? Hoppas få se den live på nästa championat :)
Kram

Sara

9 januari 2013 20:20

Visst är han underbar Charlotte! Jag är överlycklig :) Färgen heter BAYO ja, och jag hoppas kunna visa honom i år!
Kram Sara

 
marie

marie

9 januari 2013 20:32

Holà! Vad roligt! Jättespännande att få följa Marineros ankomst och liv och leverne i Sverige
Hälsningar Marie W

http://avemaria.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Karin

10 januari 2013 22:26

Underbart vacker!!!! Grattis :)

 
Evelina

Evelina

12 januari 2013 22:29

Grattis! Han ser fantastisk ut!! Vad spännande att få se mer av honom :)

http://evvve.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards