Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Några kommer, några går

Av Sara - 13 augusti 2012 12:56

Helgen har varit blandad med mycket häst och lite privat mys med min syster och hennes barn.
I lördags var det full fart med lektion för Therese och Amigo kl 10. Det gick ännu bättre idag och de fick lite framtidsarbete att jobba med i höst. Ann var här och lämnade Kairos pass. Det var en känslosam träff. En dröm som krossats...
Så kom det en grupp hästspekulanter som var ute efter ett föl eller unghäst. De fastnade för Diamante & Abbe så de åkte hem fullproppade med information för att fundera.
Söndagen for snabbt iväg och så är det måndag igen. Vandi åkte i morse hem till sin ägare. Han är förhoppningsvis såld. Handpeng betald och i inväntande på att affären ska gå i lås står han hos matte.
Jag red för fullt i förmiddags de hästar som skulle gå i ridhuset, innan där blir för varmt. Det är lite sista rycket innan nya tider börjar. I helgen är det ju Championat på Strömsholm och efter det åker både Räven & Carmina. Vandi idag och så ska ytterligare två ston hem denna veckan. Så fem hästar färre nästa vecka än denna veckan. Men just det, så kommer det ju en ny salu-häst oxå, så fyra färre då :) Till sist så ringde kunderna från i lördags och meddelade att de, efter att ha tittat på Trazzel på nätet, gärna vill köpa Abbe.
Teo nöjd igår kväll efter avslutat träningspass

 
 
Ingen bild

Carina

13 augusti 2012 14:27

Varför var det en dröm som krossats med Kairo? Och vilka är Abbe och Diamante?

Sara

13 augusti 2012 18:49

Kairo var och är Anns drömhäst som hon var tvungen att sälja pga privata omständigheter...
Abbe är en åring e. Razonado och Diamante e. Galope. Båda till salu och nu då Abbe såld.
// S

 
Ingen bild

Lena

13 augusti 2012 15:20

Hej!Du verkar vara en positiv person med härlig inställning till hästar,ridning,hantering utan"konstigheter"!Just därför undrar jag om du skulle vilja göra ett inlägg om hur ni lasttränar?Jag har ett känsligt sto med mycket integritet och som är rädd när jag lasttränar,hon har tendensen att skrämma sej själv.Jag är rutinerad,lugn men går bet.

Sara

13 augusti 2012 18:46

Hej Lena!
Jag skriver gärna ett inlägg om lastning. Kommer inom kort då. Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Sofia

13 augusti 2012 15:57

Vad har hänt med Kairo? :O Blev inte han just såld?

Sara

13 augusti 2012 18:38

Jo det var hans förra ägare som var här och lämnade passet. Kairo mår strålande hos sin nya ägare!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Nina

Nina

13 augusti 2012 16:32

Oj, vad nöjd han ser ut Teo :0) Vad spännande med ny saluhäst! Är det en import?

Ses till helgen!
Kram

http://www.dorado.bloggplatsen.se

Sara

13 augusti 2012 18:37

Nej det är ett sto e. Zagal med halvblodsmamma. Väldigt söt så det ska bli roligt!
Ses på Strömsholm!
Kram

 
Ingen bild

Annika Törnberg

13 augusti 2012 16:35

Så snygg han är mot den nymålade väggen! Det gör verkligen mycket med ren bakgrund - inspirerande!
Kram/Annika T

 
Ingen bild

Sofia

13 augusti 2012 21:28

Vad kul att ni kommer upp till Strömholm med några hästar! Ska bli kul att se! Jag hade dock hoppats på att få se Galope, han är min favorit ;)

Jag kan bara komma o titta en av dagarna och undrar vilken dag man får ut mest av.Ska man välja visningen för hand eller ridproven?

Tack för en härlig blogg!

Sara

13 augusti 2012 21:36

Galope får stå över denna gång! Men han kommer nog med nästa år!
Om man vill se alla hästarna så ska ska man komma på lördagen. Vill man se ridningen och champion-hästarna så är söndagen bättre!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Malin

Malin

14 augusti 2012 08:04

Ja Teo ser väldigt nöjd ut där han står i sin fina box och mumsar ikrubban :-)
Kul att det gick bra med hästaffären.

http://www.havrefallen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards