Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Spindel-sötnos!

Av Sara - 10 augusti 2012 23:25

Idag var ännu en lång och hästfylld dag. Jag red ut en lång runda på Ploppen först i morse. Han har fin kondis nu och han jobbade på såå fint en bra stund utan ansträngning.
Tillbaka vid stallet var Budda sadlad och jag hjälpte Alice med ett pass. Praktis-Amanda & Connie red oxå sina hästar och fick lite tips & råd.
Hann med ett par hästar till innan lunch och sedan for jag till Pia & Kairo för en lektion. Det går riktigt bra för dem och det var härligt att se hur avspänd och nöjd Kairo är i sitt nya hem!
Tillbaka igen var det dags för praktis-Connie att åka hem. Hennes ponny har varit väldigt svårlastad men efter att vi tränat här i två dagar kunde Connie idag visa sina hänförda föräldrar hur man lastar en häst på en minut. Lycka till i fortsättningen Connie!!
Så fortsatte dagen med besök av Therese & Amigo som ska träna idag och imorgon. Dagens pass gick strålande och det var riktigt roligt att känna hur mjuk och arbetsvillig Amigo fortfarande var! Therese har hållt honom så fin och de bar urtjusiga tillsammans idag!
Som avslutning på dagen tappade jag Galope och seminerades ett nytt litet PRE-sto som kom igår.
Glassen och Spindeln njuter av gräset på dagarna men vill gärna komma in på nätterna. Glassen äter sin mat i boxen och Spindeln i gången utanför. Så här förvånad blev hon fick sällskap av stallkatten Hans till kvällsmaten!

 
 
Ingen bild

Christina Albihn

11 augusti 2012 10:48

Så fin Spindel-tjejen är. Ser ut som att hon även lagt på sig lite hull runt magen också. Så härligt att det blev så bra trots hennes traumatiska start i livet. Så som du och Klara kämpade! Stor eloge till er båda och till Glassen förstås!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards