Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Snabba ryck...

Av Sara - 16 juli 2012 22:06

Igår och idag var på samma tema som förra veckan. Det var många järn i elden, men roliga järn så det var väldigt bra. Igår kom det ett nytt sto hit som ska ill Teddy. Ett väldigt vackert friesersto. Två andra besökare kom samtidigt för att se på alla hästarna och vi passade på att göra en rundtur bland dem allihop.

Igår kom även en kund och provred Jerez, Kairo & Vandi. Alla killarna visade sej väl så kunden skulle fundera och så hörs vi igen.

Igår kom en ny praktiskan och även en väninna till Klara, så i morse var vi fyra kvinnor stark styrka och morgonrutinerna och mockning gick i ett rasande tempo. Jag passade på att rida Galope innan det var dags  att lasta och åka iväg för besiktning & röntgen av Italiano. Annika körde ner igen från Falun för att vara med. Allt gick fint på böjprov och allmän undersökning och glädjande nog var he helt fin och fräsch även på export-röntgen. Jag tror Annika blev lite chockad och hade inte vågat hoppas att allt skulle gå bra. Men nu gjorde det exakt det och alltså blir Italiano Dalahäst :) Han åker på onsdag och jag är väldigt glad för både hästens, säljarens och framför allt köparens del. Grattis till en underbar häst   

Kl I5 var det dags för nästa kund som kom för att se Kairo. Hon hade jobbat lite i Spanien för många år sedan, med spanska hästar alltstå, och de syntes att hon hade den rätta känslan för PRE. Kairo var sååå fin när hon red honom och jobbade så avspänt och fint. Jag hoppas att det kanske blev kärlek där?? Håller tummarna och inväntar svar.

Klara red Faffe & Vandi och jag tappade Teddan och skickade en låda till ett arabsto i mellan Sverige.

Sist ikväll var det dags för Teo. Idag hoppade Klara först upp och satt lite. Ingen reaktion. Av med Klara, gå ett varv och upp med Klara igen. Sedan gick vi på promenad två varv i ridhuset. Duuuuktig kille   . Nu är han snart, snart ridhäst och det ska bli underbart att få rida på min fantastiska häst...

Nåra bilder som Anders, en av besökarna, tog igår.

               

 
 
Ingen bild

Annika Törnberg

17 juli 2012 10:12

TEO...Herregud vilken skönhet! Är det inte något gudomligt över honom? Verkligen fina bilder!
/Annika, muskö

 
Ingen bild

Anna

17 juli 2012 21:26

TEO, WOW!!! Han blir bara snyggare och snyggare för varje gång man ser honom. Jag håller med Annika, det är något speciellt med honom!!! Alla gånger!!! Grattis till en sån fantastisk fin häst! helt bedårande!!!!!!!!!! <3

Sara

17 juli 2012 22:04

Tack Anna, jag är sååå glad över honom :)
//S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards