Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Sommar & sol

Av Sara - 2 juli 2012 22:39

En härlig dag med perfekt hästväder, sol och ca 20 grader varmt med svag vind som håller insekterna borta.

Vi omorganiserade hagplaceringen av hingstarna igen. Galope vill inte gå på 2 ha hage. Han slappnar inte av och även om matte vill att han ska beta och ha det skönt så har han alldeles för mycket runt omkring att hålla koll på. Så han kom tillbaka till sin vanlig a vinterhage med hö och vatten och var vääääldigt nöjd med det. I stället kunde Teddy & Teo komma ut i andra hagar med lite gräs. MYCKET gräs i Teddans hage och lite lagom i Teos. Nöjda pojkar betade lugnt i flera timmar.

Efter pojkarnas stall var klart red vi ut på Kairo & Jerez. Såå duktiga killar Kairo skrittar riktigt fint nu och är som vanligt en dröm att rida. Jerez är en riktig klippa och går fram glatt överallt. Han har en fantastisk trav, men behöver jobba lite mera på bjudningen i skritten och bärighet och balans i galoppen. Men han har en fantastisk inställning och är såå arbetsvillig och fin. Matte blir väldans stolt över sina fina uppfödningar...

Agneta kom vid elva och vi kollade några ston. Yedra är färdigbetäckt och Danza var dräktig med Galope :) Beställde semin till ett halvblodsston som ska semineras i morgon då.

På eftermiddagen var vi nere hos stona och matade Spindeln, vattnade och myste med fölisarna. De är underbart fina nu och snart har Spindeln växt ikapp de andra. Det är så skönt att se...

Kl I5.30 hade vi en kund på Vandi, men innan dess så sadlade jag Räven för premiärtur. Longerade lite först och han såg hyfsat avspänd ut och vääääldigt fin... Lite spänd vid uppsittningen och överlag känns det som om han just är inriden. Vi tog således det säkra före det osäkra och Klara ledde oss runt några varv först. Sedan fick vi klara oss själva och det gick bra. Styrningen är inte helt säker, men dt gick fint att välja gångart. Vi provade dock bara på skritt och trav idag. Vilken känsla... Se bara.

             

Provridningen visade att Vandi var en allt för känslig häst för ryttaren, så de två blir det inte. Men kunden kommer tillbaka imorgon för att titta på bla Jerez. När Vandi var klar tog jag ut Teo i lina med sadel och träns. Idag var han lite busig och okoncentrerad, men bryr sej inte alls om utrustningen eller annat. Kopplade linan i bettringen oxå idag och det gick fint. När vi jobbat lite i linan kom Klara och hjälpte mej att hålla honom och sedan blev det ordentligt hängning idag. En fot i stigbygeln och hela min vikt i sadeln. Tre gånger upp och ner med hängning och Teo tog det med ro. Några gånger till sedan lägger jag över benet. Duktiga killen :)

   

 
 
Ingen bild

Sofia

3 juli 2012 08:01

Vad fin den röde är! Jag gillar verkligen hans konvexa profil! Är han rätt liten? Eller är jag bara van att se dig på stora högresta Galope kanske..?

Sara

3 juli 2012 12:49

Visst är han läcker :) Han är drygt I60 cm, så lite mindre än tex Galope. Syns ju på bilderna, men det är en hel del häst att sitta på iallafall...
Mvh Sara

 
Ingen bild

Maria

3 juli 2012 08:56

Vilken vacker kille!! Eller båda killarna är vackra såklart :)

 
Renee

Renee

3 juli 2012 13:56

Räven har jag missat, eller har jag sett honom?
Känner inte alls igen honom vare sig från ditt stall (var ju ett tag sen) eller från bloggen...
Kanon läcker!

http://www.remont.se

Sara

3 juli 2012 19:50

Nej, han är nyanländ sedan några veckor tillbaka :)
S

 
Ingen bild

Lotta

3 juli 2012 19:52

Wow. första gången du sitter på han. Jag förstår det måste vara en underbar känsla. Nog inte många unghästar som rör sig så första gången med ryttare. Hur fin som helst.

Sara

3 juli 2012 22:29

Han är ju riden i Spanien och är 7 år gammal, men han är inte riden särskilt mycket. En fantastisk känsla var det dock...
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards