Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

TANTEO MAC

Av Sara - 28 september 2011 17:46

TANTEO MAC

 

Det finns inte så mycket annat att välja på rubrik till detta inlägg. Jag har ju varit bortrest en vecka och vi har haft det otroligt skönt och avkopplande. Vi har ätit gott, vilat och njutit massvis av sol och bad i ljummet medlehavsvatten. En sann energiboost för kropp och själ. Jag älskar värmen och jag känner att jag återfått en del kraft och styrka som saknats nu sedan en tid tillbaka. Det är inte bara solen som hjälpt upp med detta. Det har även hjälpt med hästar...

I fredags klev vi upp tidigt från våra hotellsängar i Cala dór och körde till flygplatsen i Palma. I planet och en liten stund senare klev vi av i Sevilla. I en hyrbil och blåste vidare mot Ecija och Yeguada Cardenas. Det var med blandade känslor jag åter klev ur bilen här. Minnena när jag köpte Trazzel sköljde över mej och samtidigt så var jag så förväntansfull.

Vi var väntade och fick ett kungligt mottagande av Fuegos ryttare Juan Muñoz Díaz, som nog allt kände igen mej lite. Vi sågs senast 2009 vid auktionen. Denna gång var det endast vi som besökte och Juan visade oss stolt till Fuegos box. Berättade lite om de nya påläggskalvarna och vad han tyckte om dem. Juan är en mycket ödmjuk, nästan blyg person, och det var väldigt roligt att tala lite med honom om hästar och ridning i allmänhet.

Jag & FUEGO DE CARDENAS

  
Så kom en annan man som väntade oss och som skulle visa oss det vi kommit för att se. Nämligen Tanteo MAC. En stor, vacker och rörlig två-årig hingst efter Clasico-MAC, mina drömmars häst. Clasico är ju död sedan några år tillbaka och vi fick även veta att även om man hade fryst semin sparad så var det inga stora mängder och allt är numera slut. De avkommor som nu finns är alltså de sista efter denne legendariska hingst. Jag kan nu stolt säga att Stuteri Pepino PRE i Sverige äger en av dem.............

Här på stuteriet var alla informerade om den tragedi som drabbat oss och vår vackra Razonado. De var väldigt angelägna om att vi skulle hitta en värdig ersättare till honom, och helst som de tyckte, ännu bättre. Tanteo handplockades därför till oss för att kunna föra vår avel vidare och framåt. 

Det är en obeskrivlig känsla att sitta här hemma och invänta HANS ankomst. Fina, vänliga och stolta Tanteo. VÄLKOMMEN TILL SVERIGE!!

          

Lite flera bilder från Yeguada Miguel A. de Cardenas

            


 
 
Ingen bild

Johanna S

28 september 2011 18:11

Åh, vad roligt! Hoppas han är/blir allt du drömt om, det förtjänar du! :-D

Sara

28 september 2011 18:11

Tack snälla J!!
hoppas det.....

 
Nina

Nina

28 september 2011 18:16

Ja! Vad roligt! Han är verkligen supersöt :) Grattis!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

28 september 2011 18:25

Underbart att läsa! Så vackra snälla ögon han har :-). Jag blir så glad för er skull! Kram!

http://vetmalin.dinstudio.se

 
Ingen bild

Therese

28 september 2011 18:27

Så roligt :) Lycka till med den nya stjärnan!

 
Ingen bild

Tina

28 september 2011 19:06

Grattis! Ska bli roligt att följa honom....

Kram

 
Marianne

Marianne

28 september 2011 19:39

Det låter spännande. Grattis till nyköpet.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gabbi

28 september 2011 19:43

Stort grattis ):- och vad är det med Cardenas- hästarnas ögon, de är så otroligt vackra och vänliga, jag ser ju även det på mina fröknar här hemma.

 
Ingen bild

Marie, Stall Lilla Rocknen

28 september 2011 19:55

Grattis! Otroligt spännande! När kommer han?

Sara

28 september 2011 20:10

Ja det är otroligt spännande!! Jag hoppas han är hemma inom 2-3 veckor.
S

 
kajsa

kajsa

28 september 2011 19:55

Grattis Sara :) jätte fin häst :)

http://cashmere.bloggplatsen.se

 
Renee

Renee

28 september 2011 20:19

Grattis Sara! Vad roligt att läsa!!

http://www.remont.se

 
Natalie

Natalie

28 september 2011 20:36

Grattis till er nya prins! Det skall bli roligt att se honom, han ser verkligen mild ut på blicken :)

http://colina.bloggplatsen.se

Sara

28 september 2011 20:40

Han ser fantastisk ut men det minst lika viktiga för mej: hans temperament. Han är en helt underbar pärla!! Sååå mjuk, nyfiken och lugn. En fantastisk häst och jag är lycklig :)
Kram S

 
Ingen bild

Jennie

28 september 2011 20:39

Han ser som sagt helt fantastisk ut Sara! Stort grattis!! =))

 
Ingen bild

Anna-Karin

28 september 2011 21:15

Grattis! Både till dig Sara och Tanteo som får dig till sin matte :)

 
Ingen bild

Duttan

28 september 2011 21:25

Åhh... va roligt att du hittade en till rubin där, misstänkte att ni skulle åka dit och kolla när du skrev att ni skulle åka en tur med flyg mitt i semester veckan...=) Sorgen får man alltid bära med sig..men man kan lära sig leva med den, och minnas dom fina stunderna med Trazzel.
Jag är numera JÄTTE LYCKLIG ägare till två vackra
P.R.E ......
Kramar

 
Jossan

Jossan

28 september 2011 22:03

Fantastiskt fin häst Sara!! :) Önskar er all lycka och framgång med honom!!! :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annci Linderholm

28 september 2011 22:16

Vilken fin häst, han har så vänliga fina ögon.
Grattis!

 
Ingen bild

Erica

28 september 2011 23:06

Grattis Sara så glad för er skull!! Ska bli spännande å få se honom sen! All lycka! Kram

 
Ingen bild

elina

29 september 2011 08:04

ögonen <3 .... grattis till er fina kille!

 
Kim Paulin

Kim Paulin

29 september 2011 08:27

Vilka härliga bilder! Hästar kan verkligen vara en underbar terapi och Tanteo ser helt ljuvlig ut. Grattis!!!

http://www.conquistador.se

 
Lena Holmsten

Lena Holmsten

29 september 2011 09:41

Han ser verkligen jättefin ut. Lycka till med din nya stjärna. Skönt att höra att du är på väg tillbaka på banan igen efter allt sorgligt som har hänt.

http://www.hultet.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

29 september 2011 09:48

Gratulerar! Väldigt rart uttryck i ögonen.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Agneta Lassols Gård

29 september 2011 10:03

Hallå på er. Att äntligen kunna släppa taget och kunna se skönheten och kärleken i en ny och annan häst är obeskrivlig. Jag blir tårögd när jag läser om er nya fina hingst. Lycka till med allt, från en som vet och har varit där själv.......

 
Charlotte

Charlotte

29 september 2011 11:14

Kære Sara. Det var lige nøjagtigt det, jeg håbede og ønskede, at der ville ske for dig. Og sikke en hest, der blev fundet til dig. Stort tillykke (grattis) med ham. Jeg glæder mig til at se ham til DAMOCHA næste år ;-)

http://www.colinadelsol.dk

 
Ingen bild

Hanna

29 september 2011 11:38

Åh Sara, en sån underbar liten herreman! Helt underbar, om man nu bara hade ett sto till den grabben, mamma mia! STORT lycka till med vackraste Tanteo, hoppas på att få se honom till hingstvisningen nästa år :)

p.s välkommen hem ;)

 
Viktoria

Viktoria

29 september 2011 12:37

Jamen det var väl ett bra sätt att sätta plåster på såren! Kram V

http://vikingapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Charlotte m K

29 september 2011 12:49

GRATTIS! Hoppas att Ni får mycket lycka och glädje av denna stiliga kille!

 
Annica

Annica

29 september 2011 13:41

Ja, det var väl det vi visste , att du skulle hitta en ny pålle att lägga din kärlek och energi på.Härligt Grattis!

http://www.kennelhotpots.blogspot.com

 
Ingen bild

Jossan

29 september 2011 20:18

Stort grattis! Detta är du verkligen värd, ska bli spännande att få se mer bilder!

 
Christina

Christina

29 september 2011 20:30

Åh så underbart Sara!
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser vad du skrivit och ser bilderna på dig och vackre Tanteo Mac!
Stort Grattis och all lycka till med er fina häst!

http://www.stuterirubin.nu

 
Ingen bild

Charlotte (B)

30 september 2011 21:26

Grattis, vad roligt, vilken vacker häst! Inte illa att få posera med Fuego också : )

 
Ingen bild

Jennie

2 oktober 2011 13:04

Sååå fin, önskar dig glädje & lycka till med honom from med nu & lång tid framöver :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards