Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Mera stubbridning

Av Sara - 25 augusti 2011 17:30

Ja det gäller att passa på att galoppera och trava lååångt nu när möjlighet ges. Det är inte så många veckor/år som jag kan rida ut på så här "okända" vägar och platser utan är mestadels hänvisad till mycket begränsad terräng. Nu njuter jag & pojkarna i fulla drag över de öppna fälten som ligger framför våra hovar!

Idag blev det officiell höst här på gården. det är inte klokt egentlign. det är fortfarande augusti och man borde kunna sommarkänslan kvar, men nej, det känns verkligen höst och idag flyttades stona över till sin vinterlösdrift med tillhörande mark. Clasica tog som vanligt täten ochde tycktes alla säga: "borta bra, men hemma bäst"... De tog ett par repor i sin stora vinterhage, smakade lite på gräset som växt i fred sedan juli och sedan indogs lösdriften för lite förmiddagsvila. Såg väldigt mysigt ut! Artista har funnit sej väl i flocken, och även om hon fortfarande är längst ner på rangskalan så kämpar hon modigt för att ta sin plats i flocken. Ovanligt tuff brud och idag accepterads hon tom att komma in i lösdriften, om än på nåder av Gittan. Nu när de är "på stall" igen ska jag passa på att klippa dem alla och så behöver några verkas. Lättare nu när man har el och en stallgång att tillgå!

Samtidigt som stona flyttades "hem" så fick Altanero & Avalon komma upp i den andra lösdriften, där de tillbringat senaste vintern. Det blev såklart lite tjolahoppsan på alla grabbarna när dessa ungtuppar (elle nja, det var väl bara Altanero som är ungtupp) kom farandes. Helt plötsligt över en sommar så har Altanero förvandlats till en mycket ståtlig unghingst och är ingen valp längr. Han har nog växt 5 cm och han kan verkligen röra sej nu. Mmmmmm. I helgen tror jag att David kan ansluta sej till dem igen och så får de en sista månad innan deras nya liv börjar. För David och Avalon väntar ju en framtid som ridhästar och redan valacker så det blir inte så stor förändring för dem. Men Altanero ska ju vara hingst ett tag till så för honom blir det ett ensamt hagliv from oktober eller så. Han gick ganska hårt åt Avalon idag, så vi får se om det funkar annars kan det bli delning vilken dag som helst. Ser fram emot att pyssla och hantera den hästen i vinter. Han är en riktigt trevlig häst. Mjuk och känslig, precis som jag vill ha dem.

Jag & Trazzel (och Tempo) på stubben idag

     


 
 
Ingen bild

Annika Berg

27 augusti 2011 22:59

Herregud Sara! Jag läste precis nyheten om Trazzel, och jag tror att jorden stannade upp för en sekund. Jag har aldrig träffat er, men genom din blogg upplever jag din stora kärlek till dina hästar och vill ge dig en gigantisk styrkekram i sorgen efter denna ohyggliga händelse. Trazzel var en så otroligt fin häst!

 
Joanna Sandell

Joanna Sandell

28 augusti 2011 09:30

Usch läste om det som hänt Trazzel :(. beklagar verkligen o tänker på er! (även om ni nog ej vet vem jag är) *kram*//Joanna- (iaraphel med Girasol)

http://joizmeds.mittspejs.se

 
Ingen bild

Therese

28 augusti 2011 10:06

Å, fy vad tragiskt och hemskt!
Jag läste om Trassel på ridsports hemsida.
Så ofattbart :(
Jag tänker på er i denna svåra stund!
Kram, kram

 
Jessica Jansson

Jessica Jansson

28 augusti 2011 10:19

Finns inte ord för det hemska som hänt...
Jag beklagar förlusten och tänker på er

http://www.jazayha.com

 
Linda

Linda

28 augusti 2011 10:42

Jag finner inga ord till det som hänt er. Så fruktansvärt.
Tänker på dig vännen.
Kram Linda

http://finnstapre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie, Stall Lilla Rocknen

28 augusti 2011 10:42

Min första tanke är att detta kan bara inte vara sant!
Jag tänker på er och förstår att inga ord i världen kan trösta eller hjälpa i denna situation.
Jag läser bloggen i stort sett varje dag och har förstått vad han betydde för er.
Kram Marie

 
Ingen bild

Jenny

28 augusti 2011 10:44

Finns inga ord som räcker till....så hemskt.
Fina Trazzel :'(. Tänker på er.

 
Annica

Annica

28 augusti 2011 10:51

Sara, det är förfärligt det som hänt. Hur mycket otur kan man drabbas av. Han som hade hela livet framför sig.Att mista ett djur i olycka är riktigt jobbigt, det vet jag. jag är så ledsen för er skull. Tänker på dig. Kram

http://www.yeguadafavorito.se

 
Ingen bild

Marita

28 augusti 2011 11:04

Jag fäller tårar för dig och Trassel Sara, hoppas stora varma kramar kan nå dig och din familj.KRAM !

 
Viktoria

Viktoria

28 augusti 2011 11:27

Men snälla nån, det var det j-vligaste, jag tycker så synd om dig Sara, ta hand om dig massor. Stor varm kram.

http://vikingapre.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards