Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

CAMPEON DE NORUEGA

Av Sara - 3 juli 2011 22:59

Ja jösses! Så har man varit i Norge! Vilket äventyr! Jag skulle kunna skriva en halv bok om denna helgen! Men det tänker jag inte göra så jag försöker sammanfatta i stället   

Kom hemifrån i fredags vid 13-tiden efter en kaotisk förmiddag då allt skulle fixas, häst badas, ston undersökas och semineras och en massa andra saker. Blev nedsprungen av ett föl och föll som en fura platt fall. Nåväl, till sist kom vi iallafall iväg, Trazzel & jag. Träffade Cina & Neffie hos Ida på Stall Haväng. Där lastades Neffie in och alla saker + Cina och så var vi iväg! Har aldrig kört till Norge innan och det var en liten skräckupplevelse    Det är en jäkla massa broar. JAG HATAR BROAR!! Sanslöst höjdrädd som jag är så känns det som om bilen skall sugas ut över kanten. Men det gjorde den inte utan vi kom fram. Efter någon timme i tullen så var man 7360 norska kronor fattigare, men sedan var vi välkomna till Norge med våra hästar! Rullade in på Lefdals ridecenter 23.10 på fredagskvällen.

Lördagen var en härlig dag! Glada norrmän och vi fick ett härligt bemötande av alla! Anläggningen var superfin och tävlinge flöt på väldigt fint, för att vara första gången föreningen arrangerade. Några små missar, men det mesta ordnades upp genast. Och hur gick det då? Ja om någon inte har Facebook så gick det så att Trazzel blev hingstchampon - CAMPEON DEL CONDURSO!! Härligt! Han fick dagens högsta poäng 96,75 i slutresultat! Är så stolt och glad över vår fina lilla hingst som är en kung redan vid 4 års ålder! Vår vackraste Razonado MAC!!

 

Samma summa fick resekamraten Neferite som gjorde rent hus med titlarna CAMPEONA DEL CONCURSO, MEJORES MOVIMIENTOS & CAMPEON FUNCIONALIDAD!! Jösses vilket sto!!

Norrmännen häll god min trots vår framfart och jag vill verkligen tacka för deras fina bemötande och den härliga stämning som rådde på tävlingen! På Norska föreningens hemsida kommer det reportage om utställningen.

Idag var vi uppe i tid och lämnade Lefdal kl 9. Det var båtresa och broar på vägen hem oxå men det kändes ändå som om det gick lättare på vägen hem.

En lång kväll blev det med u-ljud och annat pyssel i kväll. I veckan är det ju Falsterbotävlingarna och både jag & Agneta ska försöka vara där lite så vi fixar och trixar lite med jobbet. Kom två nya ston i kväll oxå. Vackra Amorosa är här och ska till Trazzel. Så ett annat sto till extern hingst. Hon hade ett fint ägg så det blir seminering i morgon. Perfekt timing!

Nu äntligen inne i soffan och nu väntar sängen! Jag sover gott i natt....

 
 
Jossan

Jossan

4 juli 2011 00:21

WOW! Stooort grattis!! Vilken fantastisk prestation av en så ung hingst!

Och vilken enastående tur han haft, som hamnat hos just dig!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Sara

4 juli 2011 07:57

Tack snälla Jossan!!

 
Linda

Linda

4 juli 2011 07:28

Super Grattis till Dig och Cina såklart. Ge Trazzel en puss på mulen . KUNG TRAZZEL!!!!

http://www.nordblick.bloggplatsen.se

Sara

4 juli 2011 07:56

Tack söta du!
Tänk när vi såg honom på Cardenas som liten bebis! Visst trodde vi då, men vågade väl aldrig hoppas att han skulle bli såå bra! Man är ganska stolt över sitt val idag!
Kram

 
Cina

Cina

4 juli 2011 08:23

Ha ha jag skrattade för mig själv när jag läste om broarna..hihihi Tack för en super häftig och rolig helg:) Jag har sovit som en stock i natt;) kram kram

http://www.stuteriornaholmpre.se

Sara

4 juli 2011 11:27

Tack själv för underbart sällskap! Detta gör vi om!! Kram kram :)

 
Annette

Annette

4 juli 2011 14:49

Hej Sara!

Jag är lika brorädd som du, jag blundar och hoppas på det bästa!
Ville bara säga att jag är oerhört imponerad av ditt sätt att producera unga hingstar! Lekfullt och med mycket plats för deras egen personlighet. Och utan för mycket press - det kräver mycket känsla!
Jag minns när vi var hos dig och träffade Zagal - det var något magiskt med honom... nu har du Trazzel och även om man aldrig ska jämföra dem, så är det nog mycket magi där också...

Må så gott,

Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

Sara

4 juli 2011 19:47

Hej Anette!
En till som är lika knäpp som jag... Äckligt är det iallafall med dessa broar!
Tack för dina vänliga ord. Det är alltid väldigt glädjande att höra att mitt arbete uppskattas och syns!
Och jo, jag jämför faktiskt Zagal & Trazzel lite jag med. Två fantastiska hästar även om ingen kan ersätta den andre.
Kram Sara

 
Ingen bild

Boel

4 juli 2011 19:22

Jätte grattis till dig och underbara Trazzel.

Sara

4 juli 2011 19:45

Tack Boel :)

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

5 juli 2011 07:15

STORT STORT GRATTIS till dig och superfina Trazzel! Vad roligt att det gick så bra, även för Neffie :-) DU har verkligen superfina hästar och ett fantastiskt sätt att hantera dem så du är väl värd alla framgångar. Garattis igen och x-tra puss till championhästen!
Kram kram

 
Ingen bild

Anna-Karin

5 juli 2011 21:47

Fantastiskt! Stort Grattis :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards