Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

åtta till åtta å trettio

Av Sara - 27 juni 2011 21:14

Så lång blev denna dagen... Vaknade i morse till ytterligare en härlig solig och ljus morgon. Var klar med morgonfodring och utsläpp till 8.30 och drog genast igång med mockningen. Alice kom vi 9-tiden och gav mej ett handtag. Vi tog in ston som skulle undersökas och så fixade jag lite i labbet med papper. Kl 10 kom Marielle (Andersson-Gueye) för att fotografera. Hon hade fått ett nytt uppdrag från ett tyskt företag som ville ha foton på sina täcken och grimmor. Galope, Trazzel & Teddan ställde givetvis upp! Tog även lite bilder på fölen, på Teddy lös i gräshage och Trazzel bland blommor. Håll utkik efter tidningsomslag!

Mitt i all fotografering var Agneta häst och kollade några ston och så kom Magnus Maskinstation och slog vårt gräs- ÄNTLIGEN!!! En stor tyngd har fallit från mina axlar! Nu ska det bara torka några dagar så är vinterfodret säkrat.

När vi var klara med fotograferingen så var klockan redan 15.30 och jag kastade mej iväg till närmsta ridshop för att köpa mej en ny hjälp. Knight tuggade i sej min sista i helgen, och man ska ju ha hjälm, så jag var tvungen att införskaffa en ny genast. Passade även på att köpa ett par nya ridbyxor vilket jag verkligen behövde. Blev ett par riktigt snygga Pikeur av sommarmodell. Mågot tunnt tyg runt vaderna så det inte blir så himla varmt och tjock i stövlarna. Supersnygga & supersköna!

Kl 17 hade jag bokat en lektion med en kär vän och hennes nyinridna vackra sto Poema. Jag fick äran att rida henne lite grand först för att kolla läget och sedan red Jessica och fick lite tips och råd för hennes vidare utbildning. Nu ska Poema även stanna kvar för att betäckas, till min stora glädje. Hon är ett mycket vackert sto så det blir spännande!

Så var det till sist dags att rida mina pojkar. Blev bara Kairo & Sueño, sedan var jag bara helt slut så Trazzel fick stå över. Kairo gick sååå fint idag, trots två dagars vila! I morgon kommer Ann igen och det ska bli kul att visa honom igen, och hon får känna sej för lite mera i sadeln! De två kommer att bli ett strålande ekipage!!

Sist var det dags för vattning i hagar igen, och kvällsfodring av pojkar. Blev lite väl oroligt i stoflocken med ytterligare ett sto, så jag bestämde mej för att dela den. Nu går våra ston med ett par andra PRE som varit häst länge och så Poema. Halvblodsgänget fick komma in i en annan hage och så kunde friden lägga sej hos Stuteri Pepino...


Maten kommer inte fort nog tycker Quiero



Söta lilla Revista har fått glasögon!  


Alhaja, dräktig och vacker...    

 
 
Ingen bild

J

30 juni 2011 08:43

TACK för en fin kväll och alla goda råd kring Poema! Räkna med att vi återkommer!
Kram J

Sara

30 juni 2011 21:22

Åh tack! Vad roligt att du var nöjd :) jag är säker på att det blir en fantastisk ridhäst OCH ett utmärkt avelssto av vackra P!
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards