Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Kämpar på i kylan

Av Sara - 23 februari 2011 18:48

  

Som alla andra hästägare så kämpar vi på i kylan. Kämpar mot blåsten, fruset vatten, förfrusna fingrar och tår och stenfruset underlag i hela världen. Stackars hästar som inte rör sej alls i hagarna. De står i ett hörn och trycker. De får komma in strax efter lunch och då brukar de vara mer än nöjda med dages utevistelse...

I morse, efter stallsysslorna, så sadlade jag Teddy och lade på dubbla ländtäcke och tog en skrittrunda. Fick växelvis hålla i tyglarna med en hand för att värma den andra i fickan, detta trots någon slags iglo-vantar! Fy f-n! När vi kom tillbaka hade Teddan frusna bollar av skum runt munnen och i "morrhåren", den stackaren! Fick kasta mej in i köket och dricka en kopp värmande te innan jag lastade Trazzel och åkte till ridhuset. Han är så himla duktig!!!! Han är stor kille nu och fick lindor på alla fyra benen, tjockt fleece-teddy täcke och sedan åkte vi. Det var andra gången vi var där, men idag var han förväntansfull, men lugn. Han stod stilla, trots att det var en viljeanstränging, när jag sadlade och så fick han skutta lite i linan. Sedan satt jag bara upp och så jobbade vi i skritt och trav i ca 15 minuter. Nu kan vi forma oss åt båda hållen, och följa spåret nästan hela tiden, utan att vingla. Superkul!!!

Här är några av de bilder som Minna tog på hästarna i måndags!

TENDENCIOSO IV IN ACTION!

          

 
 
Ingen bild

Rebecca

23 februari 2011 21:34

Hejsan Sara, ett litet tips till frusna fingrar o tår. Sök på nätet efter angorakaninprodukter, de har samma varma egenskaper som fårull men de kliar inget alls som fårull o är supervarmt o skönt=))
De finns färdiga produkter att köpa eller garn om man kan eller känner nån som kan sticka=))
Mvh Rebecca=))

Sara

23 februari 2011 21:55

Tack för tipset Rebecca! Ska genast kolla!
Mvh Sara

 
Ann

Ann

23 februari 2011 21:43

Å vilka fina bilder!
Teddy är ju bara så vacker!!! <3
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

24 februari 2011 09:17

Den fjärde bilden gillar jag jättemycket, så fin han är :-)

 
Annette

Annette

24 februari 2011 09:39

Hej Sara!
Vilka fina bilder på "Teddan"! Han ser väldigt avslappnad och harmonisk ut, kul!
Det kommer varmare väder till helgen har dom lovat.....

http://www.livetpaenkulle.se

 
Ingen bild

Caroline

24 februari 2011 09:43

Hej.

En knäpp sak som faktiskt fungerar är att smörja in fötterna med helsosan kräm sen raggisar över det. Då h¨ller man sig varm. Har testat det några nu när jag hållt lektioner på kvällarna. Fungerar men kletigt:)
Mvh Caroline

Sara

24 februari 2011 13:30

Vilket mysko tillvägagångssätt! Tja, kanske ska testa men känns inte så lockande... Kladdigt urk!
Mvh Sara :)

 
Kim Paulin

Kim Paulin

24 februari 2011 11:22

Frusen blir man. Vilka fina bilder på Teddy överallt!!! Verkligen jättevackra.

http://www.conquistador.se

 
Minna Tallberg

Minna Tallberg

25 februari 2011 07:57

Tack för att du tog emot oss med så kort varsel! Jätteroligt att se Teddy i så fin form och småpojkarna nästan helt uppvuxna. Det är alltid roligt att se dina väluppfostrade hingstar som har fått behålla sin egen personlighet också.

http://www.minnatallberg.com

Sara

25 februari 2011 08:12

Det vara bara roligt att ha er här, trots att vi nästan frös ihjäl! Tusen tack för de vackra bilderna!

 
Gitte

Gitte

27 februari 2011 22:58

Vilka fantastiskt vackra hästar! Undersköna. Mina ser mest ut som troll så här års. Men till sommaren ser de ädlare ut :)

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards