Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Två härliga dagar!

Av Sara - 23 september 2010 20:38

Vilket underbart höstväder vi har haft de sista två dagarna! Har varit flitig med att röja i hagar, laga staket, promenera med hundarna och njuta i allmänhet. Hästarna har varit ute långa dagar i hagarna och stona njuter i fulla drag. Lilla fölis som skadade sej i helgen har ju varit tvungen att stå på box med mamma med de rae det med ro. Fri tillgång på hö, halm upp till magen och kraftfoder 3 gånger om dagen kan ju hålla nästan vilken häst som helst på gott humör! Dessutom blir fölis bättre för varje dag som går och hon kan nog snart vara ut bland sina kompisar igen! Idag var benet helt normalt i formen, hon är feberfri och dessutom ohalt. Looking good!

I morgon ska Jerez flytta till sin nya matte i Karlskoga och han blir hämtad imorgon eftermiddag. Lite sorgligt men han kommer att få det toppen. Det är ju det bästa för varje häst. En helt egen matte som bara älskar mej!

Teddy i hagen, njuter av livet!

           
Leviton stora killen nu!

    

 
 
Ingen bild

Ingrid

24 september 2010 09:44

HEJ!
Älskar din blogg! Den är jättetrevlig och man blir på gott humör och allmänt inspirerad av att läsa! Treligt att du lagt till en frågefunktion!
Vill ge ett bidrag till sadeldiskussionen:
Jag har var sin Bates Caprilli (flatback hoppsadel) med det näst vidaste järnet (rött) i till både Jocosa ( liten PRE ) och till Lussan ( stor Lusitano. Skillnaden är att Jocas är en 16,5" medan Lussan har en 17,5". Sedan har jag en Bates Innova 17" dressyrsadel med rött järn i som jag använder till båda hästarna. Bates bom är den samma som Wintec om jag fattat det rätt. Jättesköna sadlar som verkar passa de lite raka, korta och breda iberiska ryggarna!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

25 september 2010 18:37

Här är Teddy ursnygg :)

http://macumba.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards