Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Clinicen avslutad

Av Sara - 5 september 2010 21:12

Så var denna clinic avslutad. En härligt helg med underbart väder och trevliga kursdeltagare både till häst och fots. Som vanligt gick alla hästarna betydligt bättre dag 2. Då kan man ju tänka att vad duktiga alla hästarna blivit, men snarare är nog att alla ryttare sovit på saken. Fått tänka över råd, kritik och beröm de fått på lördagen och sedan börjar de rida mera medvetet på söndagen. Som vanligt mantrar jag samma saker om och om igen.

  •  Medvetna hjälper, ge hästen tid att reagera på dem
  • Ge hästen ro när det är rätt
  • Arbeta med hästen, inte emot
  • Böj och flytta
  • Stadigt, stadigt, stadigt!
  • Mjuka och konsekventa händer
  • Titta vart du ska, planera din väg, rid din väg
  • NOGA!

Det är härligt att både se och känna att "my way"  funkar på alla typer av hästar. Stora som små och gamla som unga. Mycket tillfredsställande! Idag såg vi allt från en nyss inriden 3-årig hingst till en 8-årig valack som mest hoppat. Jag kan stolt säga att samtliga hästar jobbade avspänt och fint idag. Taktmässiga, spänstiga och glada! Alla kan vara med på mina kurser! Varmt välkomna nästa gång!

Lina & Nestor, riden i 3 månader     

Malin & Major

    Anna-Katarina & Remington 8-årig hopphäst    

Monica & Zorro 4 åring inriden i våras      

 
 
Ingen bild

Johanna

5 september 2010 21:51

Är lite avis på alla som fick vara med. Du är jätteduktig Sara! Jag blev väldigt inspirerad på kursen på Seglinge. Jag hoppas jag får tilfälle att få din hjälp nån gång :-)

Sara

5 september 2010 22:20

Tack Johanna!
Jag kommer gärna till Seglinge igen om det finns intresse!

 
Ingen bild

Ingela R

5 september 2010 23:45

Blir väl kanske jobbigt för dig när alla ska kommentera vad som hänt men det är svårt att låta bli. Jubel idioter finns som sagt över allt frågan är bara vilka som bara pratar och vilka som gör verklighet av sina hot. Gemensamt för dem är att hundar tycks vara det enda som de har respekt för (jag har arbetat en hel del med kriminella av olika slag och alla hade samma åsikt). Själv har jag haft ett antal ridgebacks under 20 år som räddat mig i många situationer. Mina livräddare är guld värda. Lycka till med dina. Hoppas du känner dig tryggare nu.
Till något trevligare. Så roligt att få se bilder på Leviton. Jag väntar så på att få se hur han kommer att se ut när han "blir stor". Det måste ju bara bli något alldeles extra med två sådana fantastiskt vackra och kompetenta föräldrar. Hur hög är han nu?

Sara

6 september 2010 08:00

Hej Ingela!
Vi väntar oxå med spänning på hur "Levvi" ska utvecklas. Han är väldigt uttrycksfull och rör sej underbart! Idag är han 158-160 cm. Hoppas att han växer lite till och det tror jag för han ser lite lustig ut just nu.

 
Ingen bild

monica

6 september 2010 08:10

tack för ytterligare en trevig helg, en bra vägledning för fortsatt arbete hemma. Zorro hälsar att han är väldigt nöjd men trött, jag fick väcka honom i morse när han skulle ha sin frukost!!!Hälsn Monica

 
Kim Paulin

Kim Paulin

6 september 2010 17:24

Tusen tack för en underbar dag! ´Matnyttig info, god mat, gott fika och jättetrevligt sällskap!!!
Väldigt fina bilder på Lina och Nestor...

http://www.conquistador.se

 
Nina

Nina

6 september 2010 17:32

Jag och Dorado är med om du kommer till Seglinge! Vi ska bara komma igång lite efter diverse hältor och annat onödigt trams :D

http://www.dorado.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards