Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Höst?

Av Sara - 30 augusti 2010 19:12

Usch, det är lite hötstlikt väder redan här i skåne... Idag har luften varit hög och ganska sval och det är väldigt friskt och klart. Var en lång runda med vovvarna i eftermiddags och plockade massvis med björnbär som nu ligger i frysen och blir härliga efterrättspajer i vinter. Ska även baka muffins med björnbär till fika i helgens kurs.

I morse var jag ivär hos veterinären med Zacke. Eftersom han inte gick igenom böjprovet när han besiktigades hos en annan veterinär sist så ville jag gärna kolla upp honom. Har vilat honom lite och ridit i helgen men han känns fräsch och fin som vanligt. Veterinären idag gick igenom honom noggrant men tyckte att han såg fin ut överallt. Jämnt och fint musklad, symetriska o taktfasta rörelser och ingen reaktion på böjprov heller. Gud vad skönt! Bad om en fullständig besiktning när rörelserna väl var kontrollerade extra noga så nu är han besiktigad helt ua! Affären med tidigare köpare är avbruten. Om det börjar dåligt så känns det dåligt tycker jag och då är det bättre att avbryta än att båda parter skall känna sej osäkra. Risken att det blir problem känns mycket störra om man inleder en affär på det viset. Så nu kommer en annan tjej för att träffa honom. Hon har varit här en gång tidigare, men då blev han bokad av tidigare köpare och hon fick avstå. Får se om det uppstår kärlek mellan de två! Zacke är en så otroligt fin och numera väldigt trevlig häst så jag vill så innerligt att han ska få en egen matte som älskar honom över allt!

Skrittade en lång tur på Teddan oxå idag men Malli blev utan tur idag. Var en massa pyssel med hö och annat som tog tid. I morgon blir det galopp på stubben för Malli!   

Zancado, alias Zacke i januari i år

      

 
 
Ingen bild

Ingrid

30 augusti 2010 20:51

Vad skönt! Besiktningar är alltid lite av en rysare. Man vill ju ha & behöver en "ua" och samtidigt är det inte säkert att ett anmärknings betyder ngt alls! När jag köpte min halvblodsval för 21 år sedan ansåg vet att han var lite oregelbund bak vid första besiktningen. Jag tog honom på prov och besiktigade om = ua. Han har sedan inte varit halt en dag på 21 år. Nu är han 27 år och lite stel med ålderns rätt, men rids ännu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards