Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Mera DAMOCHA

Av Sara - 15 augusti 2010 22:58

Ja, vi har väl inte direkt hämtat oss utan vi går omrking i ett lyckrus! Trazzel och Galope har varit väldigt trötta idag och efter några timmar i hagen ville båda in i sina boxar igen och sova. Galope sov platt på sidan mitt på dagen!

De var båda oerhört duktiga i går och vi tror att det var väldigt nyttigt för båda att komma hemifrån. Trazzedl var ju i Strömsholm förra året och det var ingen bra upplevelse för honom. Han gick omkull på visningen och blev lätt chockad. Efter det har det varit väldigt svårt att visa honom i linan då han blivit väldigt stressad. Jag har lagt mycket tid på det och i helgen var han modig! Lite väl uppskruvad och busig i linan men inte rädd! Tvärt om! Nu kan jag nog tom säga fy utan att han blir ledsen. Vid första bedömningen var han väldigt pigg och skrittade spänt och dåligt, hoppade och busade i linan och visade ganska lite trav. Men han stod fint uppställd!

Galope däremot var ganska stressad när vi kom fram. Det var OTROLIGT stökigt i stallet när vi kom fram. Ett jäkla hallå och några hingstar som konstant stod på bakenbenen och gapade. Trazzel tar sånt med ro och ställer sej bara längt in o sin box och stänger av. Men Galope var uppskruvad. På lördagen hade han dock insett att det inte var lönt och stod lugnt och åt hö mestadels. Eftersom detta var första gången han var hemifrån och första gången i ridhus var jag lite spänd på hur han skulle reagera, men vilken kille! Jag måste säga att han uppförde sej fantastiskt inne i ringen och kom ihåg allt vi tränat på! Han travade jättefint och stod bra! 

Båda pojkarna fick ju fina poäng, men när Trazzels poäng ropades upp kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Jag blev överöst av gratulationer och kramar av alla andra glada svenskar! Vi hade alla så trevlig tillsammans och peppade varandra och hjälptes åt. Ja nästan alla åtminstånde...  

Jag & Mats var så glada över våra championpojkar att vi glömde bort gångartsklassen! Vi hade redan bytat om och ställt tillbaka pojkarna i deras boxar. Dessutom hade Galope & Razonado lyckats på exakt samma poäng på röreslerna så först fick de tävla mot varandra! Trazzel drog längsta strået för nu hade han samlat sej. Stoet som han sedan fick tävla mot rörde sej riktigt bra, och jag var ganska säker på att hon skulle ta hem det. Men Trazzel, som den showman han är, tog uppgiften på största allvar och travade väldigt flott hela vägen! Ett leende från domaren fick mitt hjärta att hoppa till och jo då, han valde Trazzel! Hurra!!!

Våra killar vann allt som de möjligtvis kunde vinna! Fantastiskt!!!!!


Vidare blev "vår" Delfinus hingstchampion och Kim Paulins vackra sto Kerria T stochampion. Kristina Rydenfors svävande Reservada blev reserv Stochampion och Jojos Maravilla ungstochampion. Annica Christensons Albatros fick även han väldigt höga poäng men blev utan championtitel! En otrolig svensk helg i Danmark! Tusen tack för alla gratulationer!


Nu laddar vi för Strömsholm dit jag åker med bara Galope. Trazzel slipper den långa resan i år, men det kan vara bra för Galope att få ytterligare en erfarenhet!

    

 
 
Jossan

Jossan

16 augusti 2010 06:42

Blir så glad när jag läser att jag får en chans att se Galope live! Jag är given på läktaren på Strömsholm :)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jojo

16 augusti 2010 08:31

Grattis igen !Tycker dina pojkar visade sig bra :-) Lite bus är ju bättre än att dom står och glor som en viss åsna i mitt stall ! hahahaha

Tycker vi svenskar gjorde bra i från oss !
Lycka til på strömsholm !!

 
Ingen bild

Anouck

16 augusti 2010 11:09

Ett stort GRATTIS ! Du visste nog att killarna var jättefina men kul att få det bekräftat. Hälsningar. Anouck o Randu

 
Ingen bild

Irene A

16 augusti 2010 14:21

Gratulerer med de flotte resultatene Sara, Sverige gjorde virkelig rent bort i Danmark =)))

 
Karin

Karin

16 augusti 2010 16:49

Hjärtliga gratulationer till helgen s resultat. Fantastiskt roligt. Där ligger mycket arbete bakom varje seger. Hurra hurra. =))))
Önskar er Lycka till uppe i Strömsholm.

http://www.coolmixkennel.se

 
Johanna

Johanna

16 augusti 2010 18:30

Jättefina hästar!

http://walkyria.blogg.se

 
Ingen bild

Anna-Karin

17 augusti 2010 00:05

Inte helt oväntat att dessa vackra gossar tog storslam i Danmark. Stort GRATTIS!

 
Ingen bild

Ingela R

17 augusti 2010 10:41

Stort, stort GRATTIS till er Sara o Mats. Ni är så väl värda dessa framgångar efter alla motgångar förra året. Och ni är så seriösa med era hästar och skötet dem så väl.
Lycka till på Strömsholm också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards