Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Värmen!

Av Sara - 29 juni 2010 22:30

Jag bara älskar värmen nu. Njuter av varje sekund. Förra sommaren försökte jag lagra värmen i kroppen för att ha kallare dagar, men den räckte inte. Vintern blev för lång och min värme tog slut! Det var en fruktansvärt jobbig tid och jag kan ínte låta bli att få lite panik över att detta underbara varma kommer försvinna igen. För det gör det. Vi bor i Sverige, fel land...

Idag har varit en vanlig dag med massvis med vardagssysslor. Jobbade på smådjurskliniken på förmiddagen. Uträttade lite ärenden och fick nya däck på min bil. Körde igen om Statioltvätt på vägen oxå så nu är den fin! Mockat och fixat och ridit och kört vatten och målat stalldörren och några stolar och ätit glass och druckit iste (favoritdryck just nu) och lite annat. Har inget speciellt att spåna om så jag lägger in lite favoriter i repris, mina iallafall...

          

      

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 juni 2010 01:54

Fasen... och jag som tycker att JAG ligger i. Hmmm.. Får nog speeda upp lite!
Så vackra bilder!!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

30 juni 2010 08:48

Hej!
Ville bara putta in en "liten" kommentar angående senaste diskussionen om vilken form unghästen/hästen bör gå i. Jag anser inte att det primära är vilken form hästen går i. Huvudsaken är att du inte har spänning i hästen, oavsett vilken ålder den är i. Jag har själv en häst som är 19 år korsning kallblodstravare/fullblod som gärna samlar sig fööör mycket och helst vill gå i en hög form - därför tränar jag naturligtvis mycket på att "lägga ner" honom. Det viktigaste är som någon skrev att kunna variera sin hästs form som du som ryttare vill. Utan anspänning. Jag håller fullständigt med om att de i en utbildningsfas ska lära sig att länga sin överlinje, men den fasen bör man inte dra ut på, den fasen tränar jag själv mest från marken för att inte få fel belastning på hästen med ryttare. Då har du inga problem när du sedan sitter på hästen. Det största problemet vi har med våra hästar är belastningsskador på frambenen... Nej, så fort som möjligt ska de lära sig att lägga sin tyngd på bakbenen. Nu till Sara: jag vet att Sara är en otroligt skicklig ryttare och också oftast sitter på den sortens hästar som har lätt för att bära sig själva och samla sig - låt dem då göra det! Så länge du själv kan påverka det som ryttare. Och jag vet att Sara kan det. Och jag kan definitivt inte se någon spänning på de här bilderna! Möjligtvis den som Kryddan påpekade, där han får syn på något. Herregud han är ju unghäst :-) Och som Sara skriver så är det ju ögonblicksbilder som man inte kan få någon helhetsbild av. Jag tycker inte att man ska behöva passa sig för vilka bilder man lägger ut - alla är ju en del av vardagen. Det är ju det som är så härligt. På min sida kan ni se skitiga och långhåriga hästar och herregud vad "Sofia" skulle kommentera mina ridbilder ;-) Nej, jag tycker att den gängse ridningen börjar att bli lite förlegad, fram för lite modernare tänk och anpassning efter individen! Jag är också medveten om som Sara tidigare påpekat att hon inte önskar att hennes blogg ska bli något diskussionsforum mellan olika ridsätt, men jag är så dålig på att hålla tyst :-) Och den här gången var det inte jag som började ;-)
Annette

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Ingen bild

Kryddan

30 juni 2010 20:15

Man tröttnar aldrig på att se dom fina bilderna! Speciellt Malibu ser otrolig ut i sina vackra saker!
Kram, Kryddan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards