Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

SOL & rullande traktor, Hurra!

Av Sara - 3 mars 2010 07:52

Igår var det verkligen vår i luften. Det var svinkallt i vinden, en minusgrad och is på halva gårdsplanen. MEN i stalldörren, när solen lyste in, så var det varmt och skönt och kände vår! det tyckte Tempo & hönsen oxå som trängdes om de värmande strålarna. Det ser för roligt ut men en pittbull som samsas med dvärghöns i fullständigt samförstånd!

Tempo & hönsen

  

Jag hade en ganska hektisk dag för jag var iväg tidigt på morgonen och lämnade fem katter för kastration hos veterinär Cecilia Henemark. Bullen, Samson, Tabby, Vargen & Hitte Hans är numera valacker, avparasitade och Samson fick en dos kortison. Han har varit lite kli-ig och slickat av sej massvis med päls på magen och bakbenen. Vi får se om det hjälper. Skönt att få detta gjort, för Rödluvan är garanterat dräktig och väntar tillökning i mitten av april. Stolta fädrar är Mulle, Bullen, Samson & Hitte Hans... Den lurige Mulle var förstås inte här igår morse, så han är fortfarande "i avel". Fick lov att ha en öppen kastrationstid hos Ceceilia den dag han behagar dyka upp!

På eftermiddagen när Mats kom hem fick han äntligen igån traktorn och vi körde hösilage till alla hagar och stall. UNDERBART!!!

På kvällen var det kör-träning inför helgens Halmstad-konserter. SKa bli superkul!

Heroico & Razonado

       

 
 
Ingen bild

Ann

3 mars 2010 08:23

Vad vårigt det såg ut... gräs... Här är det fortfarande mins en halvmeter snö. Jag älskar vintern och snön men nu börjar även jag tycka att det räcker... varför ska det alltid överdrivas? ;) Skönt för dig att slippa släpa allt hö! Vet att Mellis egentligen inte ska behöva vara så tjock än men nu har hon (ändå)verkligen fått en fölmage! Så mysigt! kram på er

 
Ingen bild

malin

3 mars 2010 08:42

gu vad fina hästar :D

 
Ingen bild

Helena

4 mars 2010 18:08

Underbar bild på Tempo och hönsen:)

 
Joakim

Joakim

1 oktober 2010 13:07

Trevlig blogg. Ska också få lite fotoförstoringar.

http://www.fotoforstoring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards