Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Teddy back in buisness!

Av Sara - 19 juli 2009 22:50

Hektisk veckan följdes av en hektisk helg. I lördags kom min nya stalltjej Annien för första gången. Härligt att ha mockhjälp igen! Hoppas hon trivs och stannar. Hon ska hjälpa mej på helger och lov, för hon går i skolan. Men bara att slippa mocka på helgerna är underbart!

På lördagen varjag och mina norska vänner iväg på shoppingtur, igen, denna gång till Väla. Blev några kassar med hem, men inga hästprylar denna gång! På kvällen var det de vanliga rutinerna med vatten till alla hagar, hö promenad med jyckarna osv. Avslutade med kinamat. En favorit!

Idag, söndag, kom Annie igen så jag kunde ta en långfrukost efter fodring. Städade och tvättade lite ochtog en hundpromenad. Tempo rör sej så lätt och fint. Jag blir lycklig varje dag jag ser honom! Har kanske aldrig berättat vad som är hans problem. Men i vintras började han halta först på ett bakben och sedan på det andra. Det vandrade fram och tillbaka och han blev sämre och sämre. Efter vetbesök och röngen konstaderade man artros i båda knäna.... Ingen toppendiagnos på en 4-årig hund. Skam den som ger sej! Smärtlinding tillsammans med uppbyggnadesprogram i form av kontrollerad och noga planerad motion + simmning har gjort att jag fått tillbaka min glada hund! Nu skuttar han glatt igen! Jag hoppas jag får behålla honom många, många är, för han är den trevligaste hund jag haft!

Tempo i vintras, innan han blev dålig

På eftermiddagen väntade jag stoägare som skulle komma förbi och kika på Teddy. Medan jag ryktade honom så blev jag så ridsugen så jag tänkte att jag lika gärna kunde sadla honom. Det var över 6 veckor sedan jag red honom sist, men det märktes överhuvudtaget inte! Joggade lite, böjde, kände över och kunde inte låta bli att göra en liten piruett, och jodå, allt satt kvar! Härliga häst!

Min sadel kändes mycket bättre nu. Skönt! Tyvärr blev stoägarna försenade och missade hela ridpasset, så de fick se honom utan ryttare i stället. Hade tyvärr inte tid att visa honom bättre, då vi var bjuda på teater i Malmö på kvällen. En härlig tillställning där Camillas man Kennet spelade en av rollerna. Camilla var oxå med och vi åt god tjeckisk mat medan vi underhölls av pjäsen. En riktigt trevlig kväll!

I morgon är det nya tag med u-ljud, semineringar och nya ston. Spännande!

 
 
Elin

Elin

20 juli 2009 21:38

Hej!
Jag såg vad du skrev om hunden.. Jag har en BC som har atros i ena höften.. Blev dålig hon med.. Men hon har fått lite mer träning och så har vi börjat ge henne akupunkur som smärtlindring (både jag och mamma är utbildade inom det ;)) och nu har även jag fått tillbaka min pigga och glada hund :) Så jag tänkte bara dela med mig om att akupunktur kan vara suveränt!! Om det skulle behövas.. Min älskade vovve är också 4 år och den bästa hund jag träffat! Lycka till med hund och hästar!
Kram Elin

http://www.elinochtipp.5min.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards