Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Falsterbovecka!

Av Sara - 17 juli 2009 23:36

Vilken vecka! Herregud vad svårt det är att hinna med allt när man bara måste till Falsterbo varje dag. Eller, nästan iallafall. Tis, ons, tors har jag kört längst söderut på vår skånska mylla för att se årets finaste unghästar tävla. Det har varit väldigt skoj och härligt att träffa alla hästmänniskor och se alla hästarna. Jag har shoppat lite, såklart, och i år hade vi även förmånen att bli inbjudna som VIP-gäster till FOLKSAM. De sponsrade många klasser och hade ett stort fint tält med bästa utsikt över dressyrbanan. Där har jag suttit mest hela tiden och ätit snittar och blivit serverad bubbel, druckit kaffe och ätit goda bullar mm. Härligt! Det lönar sej att var storkund hos Folksam =) (ha, ha lite reklam)!

Här hemma har det varit liiite lugnare. Vi har bara haft 4-5 ston att kolla varje dag, men det blir ändå hektiskt när alla ska semineras och sperma ska hämtas till höger och vänster. Även så här sent på säsongen trillar det dock fortfarande in nya ston och bara på denna sista veckan har det tillkommit 4 (!) nya ston till Teddy! Två av dem är på transport-sperma men två kommer hit nästa vecka. Skoj! Vi är nu uppe i 36 ston till Teddy, 24 är dräktighets-undersökta och 22 av dem dräktiga. (Medräknat de 4 nya alltså)

Jag har ju haft Mariscala här oxå hela veckan så ibland har jag varit uppe i ottan för att hinns rida, mocka, fodra och vattna innan  Agneta kommer. Men det har varit skönt att rida innan det blir för varmt på dagen ändå. Idag åkte hon dock hem. Monica kom och red lite innan hon lastade. Hon tyckte att hon gick fram bättre och så är hon lite bättre i formen. Så fick de lite "läxa" att jobba på hemma och så ska vi ses igen om 3-4 veckor. Kan inte nog betona vilken härlig häst!

Så har jag fått tillbaka min sadel, omstoppad och med STORA knästöd. Underbart! Den är HELT annorlunda att sitta i och nu känns det plötsligt som min sadel. Ganska viktigt när man betalar 30.000:-

Nu har vi besök från Norge. Det är Nexis ägare som hälsar på. Det blir sena kvällar med god mat och mycket hästsnack. Skoj! Är precis hemma efter ett restaurangbesök i stan. Trött, mätt och nöjd hoppar jag nu i säng. God natt!


 
 
Ingen bild

kryddan

18 juli 2009 23:32

Vad roligt det låter! Jag är ju också "storkund" hos världens bästa Folksam, fast inte på samma sätt som du, jag hade nog fått sitta utanför tältet och dricka vatten........... Har plöjt igenom dina inlägg men kan inte hitta varför Tempo måste simma, är han skadad?
Hej hopp ifrån Hans & mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards