Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Sara - 10 maj 2009 21:15

Fredagen var hektisk som vanligt. Ett par ston till är "klara". Nu väntar vi med spänning på att börja dräktighetsundersöka. Vi har ett sto till här Affe så efter lunch fick det bli en tur med tranporten för att hämta hit honom. Sen eftermiddag var det tappning av Teddy och seminering av hans ston här samt ett postskick som skulle iväg. På kvällen var vi på födelsedagsfest för Mats mamma.

Lördagsförmiddagen var det tappning av Affe, som kom ihåg precis hur man gör, (!) och seminering av hans dam. Följt av mockning och stallpyssel. Malin mockade till flickorna och jag tog grabbarna. Eftermiddagen ägnades åt badrumsshopping. Snickarna har börjat med toan så vi behövde köpa alla saker dit som klinker och kakel samt en helvetes massa smörjor som kostar en hel förmögenhet! Fyy vad trist! Det som syns kan ju få kosta men det som "bara" ska vara under kan ju vara billigt, eller? Så var det INTE. Det blir nog skitbra iallafall. Kanske smyger jag in någon bild från dasset sen fast detta är en hästblogg.

På lördagskvällen tog jag & Mats en välfrötjänt paus från husrenovering och hästar, åkte till stan och åt en bit god mat och såg "Män som hatar kvinnor". Böckerna var ju fantastiskt spännande och jag måste säga att filmen var oerhört välgjord. Ser fram emot uppföljarna till hösten.

 Söndag var det hästinlämning här. Först kom Fanfarron alias Faffe som nu går på bete med Donne & Kairo. Det gick jättebra och snabbt lekte de tre glatt! Sen kom Jazzmina, ett halvblodssto som även var här förra året och som genast blev dräktig med Affe men som tyvärr förlorade sitt föl vid förlossningen. Hon ska nu betäckas om med Teddy. Till sist kom Cinnamon, ett halvbloddsto som ska semineras med en tysk friare.

En härlig dag med alla hästar ute i solen. På kvällen hade Kullabygdens kammarkör (min kör alltså) vårkonsert i Väsby kyrka. Ganska trevlig tillställning förutom att ALLA hade kjol utom jag som hade jeans. Snacka om att könna sej felklädd. Givetvis skulle jag dessutom stå längst fram och sjunga solo oxå... Ja,ja jag hade en snygg blus och var nyduschad iallafall...

I morgon tar vi nya friska tag!

En bild från Malin Kihl som fotat sin fina Aereo, 2-årig hispano-arab e. Affe



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards