Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Sara - 23 september 2015 20:13

Ja nu börjar det lätta i stallet och det känns skönt så här inför hösten. Idag åkte Clarinete mot sitt nya hem i Luleå. Det känns nästan lite konstig, han har ju varit här så länge. Men då kunde boxen i stallet där nere tömmas och det blev en häst mindre att rida. På lördag åker Guapo till din nya matte i Flyinge. Härligt att han hamnar i hästmeckat i Skåne! Där platsar han fint!! Och så någon gång i nästa vecka åker Ulises oxå. Sedan är jag nere på mina 7 hästar som jag hela tiden tänker mej att jag ska ha, men sällan har... 

Egentligen skulle en häst iofs vara på väg, men säljaren i Spanien hade inte fått iordning exportpapperna, så när lastbilen kom för att hämta honom i lördags, så kunde han inte åka!!! GRRRRRRRR så ARRRRRG jag blev!! Har aldrig hänt mej förut men någon gång skall väl vara den första... Blir en del bekymmer med detta, men jag hoppas att hästen kan åka om en vecka eller två istället...

Igår och idag dag har vi filmat Dandy, Cacique & Bizarro lite grand. Jag håller på att ladda upp och fixa filmerna men Dandys är klar så den kommer här. Blev bara en liten enkel film. Det var sista passet på ett par veckor på Dandy, för i kväll har jag lämnat honom på kliniken för kastration i morgon. Sedan hämtar jag honom på fredag morgon igen. Alltid lika vemodigt att kastrera riktigt fina hästar, men jag vet ju att det är valacker som kunderna vill ha, så valack får det bli...

Nieto & Carretero växer och frodas båda två. Nieto är otroligt välutvecklad och välbyggd. Han är dessutom så otroligt vänlig och stillsam men ändå med uttryck och utstrålning. Tycker mycket om honom och längtar tills han är ridbar! Efter nyår lämnar jag honom till Lina på Lönnstorp i 4-6 veckor. Sedan skall han igång och jobbas försiktigt i vår. Nieto kommer inte att vara i avel nästa år utan koncentrera sej på arbete. Med Carretero blir det det omvända. Han är för sen (född i septmeber ju) för att ridas in till våren men kommer däremot att erbjudas till avel i sommar. Sedan får vi se om han är redo att ridas i om ett år ungefär. Väldigt spännande med dessa unga fina hästar!

I dag hade jag besök av Lotta som köpte Parvane av mej för ett drygt år sedan. "Parven" var helt grön och Lotta har själv ridit in och utbildat henne. Det hade hon gjort väldigt bra och det var ett riktigt fint ekipage att se! Jag fick även äran att rida en liten sväng och det var mycket trevligt! Jag ser fram att se dem på lite tävlingar nästa år!

Sen var det naturligtvis Amanda-träning i eftermiddags. Det var ett härligt pass! Förra veckan tyckte jag att det kändes oerhört svårt att känna exakt var har ska vara i formen när det är tävling, men jag har övat lite själv och idag gick det mycket bättre! Vi börjar titta lite mera på MSVC-rörelserna och jag planerar att debutera i november. Så som sagt, vår sista LA på söndag och sedan jobbar vi vidare! Passade även på att bjuda Nygårdarna på lite skumpa, eftersom jag sålde ett par hästar förra veckan hihi! 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards