Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 26 juni 2016

Av Sara - 26 juni 2016 21:25

Detta måste vara den varmaste midsommarhelg i hela mitt liv! Vi hade närmre 30 grader varmt på midsommarafton och njöt av värmen! Lugn och skönt hemma med god mat och mycket avslappning!

 

På förmiddagen var jag i stallet och fixade allt och red Hugo i solskenet. Vi lyckades göra ytterligare två byten, ett på varje håll. I onsdags på Amanda-träningen gjorde vi två och i fredags så två igen. Hugo är helt fantastisk och byter på hjälpen bara jag sitter kvar i sadeln och är tydlig med hjälperna. Det är svårt att inte själv jaga upp sej och flyga omkring i sadeln. Men jag lyckades ganska bra med Amandas hjälp och tror att jag hittade känslan lite. Fantastiskt roligt!! Nu blir det ett litet tävlingsuppehåll för att slipa lite på byten och MSVC-programmen. Två kval skall göras i MSVC och sedan är det MSVB och det riktigt roliga börjar! Jag hoppas att vi kan göra MSVC-kvalen i höst/vinter och sedan i bästa fall blir det MSVB om ett år eller så! 

Igår var jag bara i stallet tidig morgon och fodrade och fixade stallet. Hugo fick vila. Idag hade jag sovmorgon och var i stallet på eftermiddagen. Red Hugo ute på fälten och gjorde övergång skritt trav och sedan två rejäla galopp-pass. Ett tag flög vi verkligen fram!! Lite skräckblandad förtjusning då jag aldrig varit ett fan av hög fart, men Hugo känns stadig och pålitlig så jag vågade gasa på. Sedan kunde vi samla upp galoppen till en fin samlad galopp och så en perfekt övergång till skritt. Yes!!

min älskade Hugo & jag 

 

 

I morgon är en ny vecka. Nya utmaningar. Börjar med att visa Golosina för en kund i morgon, och så ska Gazolina åka till sin nya ägare. Vi ska filma Acke i veckan och så är det några ston som ska semineras. Hugo har fått ett nytt sto som kom till Noble seminstation idag. Teo har även han några ston kvar att serva. Vi ska nog hålla oss sysselsatta denna veckan med! 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards