Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Sara - 24 juni 2016 08:12


Vilken härlig start vi har haft på denna sommaren! Vädret i Skåne har varit ljuvligt med ganska varmt, soligt och ibland lite regn. Det är grönt och frodigt överallt och jag njuter i fulla drag!
Avelssäsongen rullar på i ganska stillsam takt. Har haft bra flyt med få skick, ofta bara ett, till varje sto. Även bra dräktighet ovh hittills har alla utom två varit dräktiga på första försöket. Hugo har blivit en stjärna på att hoppa på bocken, till skillnad från i fjol då det var minst sagt bökigt... Nu går det lugnt och snabbt till väga och jag kan göra det helt själv, precis som jag alltid gjort med alla hingstar genom åren.
Det drar ihop sej och det är skönt men lite läskigt att snart ska jag inte ha så många hästar alls under mina vingar! Teo åker till sin nya ägare 30/7. Teo flyttar till Annelie utanför örebro. Han kommer att användas som ridhäst och framför allt få mycket pyssel och kärlek! Han kommer att komma tillbaka till mej för avel ett par säsonger. Så Teo kan användas även i framtiden!

Det är i princip även klart med Nieto. Om allt går enligt planen flyttar han oxå innan 1/8 till sin nya ryttare. Ska berätta mer om detta så snart allt är spikat, men det är otroligt kul och spännande!!
Alltså blir det som jag önskat, Hugo & Curre stannar hos mej! ??????

Saluhästar blir det mera av och det är fina hästar på gång! Gasolina är såld ich flyttar i dagarna. Hennes mamma, Golosina, är nu hos Robban för träning. Jag filmade henne igår och hon ligger ute på annons. Eb helt fantastisk häst!! Helt i min smak! Stor, maffig, energisk och mycket mjuk och lydig. Wow!!


Det är även två till fina svenskfödda valacker på G. En son till Tanteo MAC och en e. Galope P. I höst är flera bokade oxå så det verkar som om vi kommer att ha en hel del att göra, Robban & jag! Jättekul!! 


Så vill jag till sist önska er alla en riktigt glad midsommar!!

Kram!! 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards