Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Sara - 10 maj 2016 21:25

Åh vilket underbart väder vi har!! Helt fantastiskt och livet blir verkligen mycket enklare att leva när solen skiner! Det kan ju ha en del att göra med att stallarbetet blir väldigt mycket enklare oxå! Hästarna är ute längre så boxarna är lättare att mocka. Inga täcken, ingen blåst och man kan dricka kaffe i solen och rida i kortärmat. NICE!!

Hugo har blivit rejält hingstig nu i värmen, precis som i fjol, och jag är glad att jag bestämt mej för en kortare betäckningsperiod för honom... Jag vill ju gärna träna och tävla! I söndags åkte vi iväg på tävling på hemmaklubbem bara 10 minuter bort. Hade inga förväntningar alls eftersom jag inte kunde förutspå hur toppad han skulle vara när vi kom dit. Jag fick rida fram i ridhuset i lugn och ro, vilket jag var väldigt tacksam för då det var ungefär 20 hästar på framridningsbanan! Puh! Hugo var cool och även när jag red ut på själva tävlingsplatsen uppförde han sej fint. Väl inne på banan var han focuserad och lydig men vääääldigt energisk... Inga stora missar men heller inget som var på vår rätta nivå. Jag red lite tamt och mera på säkerhet än att våga satsa. Någon femma och ganskla många 6 - 6,5- Men oxå flera 7:or och en 8:a!! Om två veckor är det dags igen. 

Fina Hugo!!

 

Rio och jag tränar på samling och bärighet. Han behöver blir starkare i överlinjen och ta i lite mera bak. Går ganska bra framåt tycker jag. Vi tar det ändå försiktigt. Och så övar vi förstås byten. Tvåorna sitter bra! Och igår gjorde vi fyra byten i varje!! Hurra! Tre var med flit och det fjärde bjöd Rio mej på, men då var jag redan ur takt så det blev mest en överraskning. SVÅRT är det. Men otroligt kul!

Jag har visat Historia för en kund ett par gånger förra veckan och det gav utdelning. Hon blev tingad och är idag besiktigad ua och därmed såld! Väldigt trevligt sto! Ännu roligare är att hon ska betäckas med Hugo innan hon flyttar hem till sina nya ägare i Kalmar, så efter dagens besiktning så körde jag henne raka vägen till seminstationen. Där fick hon ett glatt mottagande av ett annat PRE-sto, som ska semineras med Teo i morgon! Vackra tjejer!

 

Curre har oxå fått några bokningar som han ju ska betäcka naturligt. Spännande! Han utvecklas så fint nu och börjar se mera harmonisk ut i kroppen. Innan tyckte jag att han var ganska ful, men väldigt fina rörelser, underbart temperament och fantastisk färg vägde upp. Nu är han inte så tokig i kroppen heller! Vad månde bliva av denne fule ankunge!

 

Avslutningsvis kan jag berätta att Teo blev pappa igen inatt. Anne Kabo´s sto Plancha fick ett vackert och välskapt stoföl, som heter Celeste! Alltid lika fantastiskt med föl!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards